י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הוטח בכביש בעוצמה בגלל בור וזכה בפיצוי

רוכב אופנוע צעיר תושב אשדוד שתאונה קלה הפכה אותו לנכה זכה לפיצוי בסך 275 אלף שקלים לאחר שנקבעה לו נכות אורתופדית צמיתה בשיעור של 14.5% אחוזים

הוטח בכביש בעוצמה בגלל בור וזכה בפיצוי
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

רוכב אופנוע בן 33 מאשדוד, עבר לפני שנה וחצי תאונת דרכים קלה. חרף כך, נגרמה לו נכות משמעותית ששינתה את חייו מן הקצה אל הקצה. את הרוכב ייצגו בהליכים השונים עורכי הדין מיכאל מירל ודביר שמעיה ממשרד 'שמעיה מירל' באשדוד.

התאונה הקלה ארעה לרוכב בעת שעבד בשליחויות. בעודו רוכב בכביש הבין עירוני ביציאה מאשדוד, הוא נקלע לבור בכביש. חרף נסיעתו האיטית, איבד הרוכב את שיווי משקלו, והוטח בכביש בעוצמה. אין ספק שהקסדה אותה חבש ומעיל הרכיבה אותו עטה על גופו הגנו עליו מפגיעה קשה יותר.

למרות שנראה היה כי נפגע באורח קל, הובהל הרוכב לבית החולים אסותא באשדוד, שם הוא אובחן כסובל מחבלות ברגל ימין, מרפק ימין ויד שמאל. במכתב השחרור מבית החולים נכתב: "תמונת חבלה קלה בעקבות תאונת דרכים, ללא חבלות משמעותיות".

אך חרף פגיעתו הקלה כביכול, החל הרוכב לסבול מכאבים מתגברים בעמוד השידרה הצווארי והמותני. לדברי עוה"ד שמעיה ומירל, הכאבים לא הרפו וגרמו לו למגבלות תנועה משמעותיות בצווארו, זרועו וגבו.

על פי התביעה, בשל כאביו, פנה הרוכב לרופאים רבים, אך מעבר לנוגדי כאב ופיזיותרפיה, לא ניתן לו כל מזור לכאביו.

עורכי הדין שמעיה ומירל. צילום: אבי רוקח.

עוה"ד דביר ושמעיה פנו למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) על מנת שיכיר בתאונה כפגיעה מעבודה, ופנייתם נענתה בחיוב. וועדה רפואית מטעם המל"ל בדקה את הרוכב וקבעה לו נכות אורתופדית צמיתה בשיעור של 14.5% אחוזים.

במקביל הגישו עוה"ד שמעיה ומירל תביעת נזיקין לבית משפט השלום באשדוד נגד המאגר הישראלי לבטוחי רכב ("הפול") שם בוטח הרוכב בביטוח חובה.

בתביעה נטען, כי מעת התאונה השתנו חייו של הרוכב ללא היכר, והוא הפך למוגבל בתנועותיו, תוך שהוא נזקק לעזרה בכל פעולות היומיום.

כמו כן, נטען, כי מעת התאונה נגרמו לתובע הוצאות רפואיות כבדות והפסדי שכר משמעותיים. כל התביעות אותן הגישו עוה"ד שמעיה ומירל בשמו של הרוכב התקבלו.

בסיומו של דבר זכה הרוכב במענק חד פעמי בסך 62,615 ש"ח מהמוסד לביטוח לאומי, בפיצוי בסך 64,717 מפוליסת ביטוח תאונות אישיות אותה רכש מחברת הביטוח 'הראל'. בנוסף, פוצה התובע ב-147 אלף שקלים מהמאגר הישראלי לביטוחי רכב ("הפול") במסגרת הסכם פשרה שאליו הגיעו הצדדים. בסיכומו של דבר זכה רוכב האופנוע בפיצויים בסך של כ-275 אלף שקלים.

רוכב אופנוע פיצוי כספי תשלום פיצויים תביעת פיצויים ביטוח לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד