כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

החליק, נחבל בכל חלקי גופו וסיים עם פיצוי נכבד

פיצויים במאות אלפי שקלים לעובד תעשייה ביטחונית שהחליק ונחבל בכל חלקי גופו. העובד סובל מנכות זמנית בשיעור של 100 אחוזים ומאז התאונה בחודש דצמבר האחרון ועד היום הוא לא שב לעבודתו, והוא מוסיף לסבול מכאבים עזים וממגבלות קשות בתפקוד היומיומי

החליק, נחבל בכל חלקי גופו וסיים עם פיצוי נכבד
אילוסטרציה צילום: pixabay

יום עבודה שגרתי בתעשייה ביטחונית הסתיים בכי רע מבחינתו של תושב צפון הארץ בן 31. העובד החליק הרצפה הלחה בכניסה לחדר האוכל שבמפעל, והוטח בעוצמה רבה בקרקע. כתוצאה מנפילה הוא נחבל בכל חלקי גופו. עמיתו לעבודה פינה אותו לקבלת טיפול מידי בקופת החולים, כשהוא סובל מכאבים עזים, ומשם הוא הובהל לבית החולים.

בדיקות ההדמיה שאותן עבר העלו כי הוא סובל מקרע בגיד הסובב של הכתף ומבלט דיסק בעמוד השדרה המותני. בבית החולים הוחלט שלא לנתחו בשלב זה, וכתפו הושמה בקיבוע.

הוא שוחרר לביתו עם המלצות לנטילת משככי כאבים, טיפולי פיזיותרפיה, ומעקב אצל אורתופד מומחה כתף. כמו כן, התבקש לשהות במנוחה מוחלטת למשך שלושה שבועות.

העובד פנה לעו"ד שירי אלון, ממשרד עורכי הדין גיל קראוס, המתמחה בפגיעות גוף ובתביעות מול המוסד לביטוח לאומי (המל"ל). עו"ד אלון הגישה בשמו של העובד תביעה למל"ל להכיר באירוע כתאונת עבודה.

בקשתה התקבלה, והמל"ל קבע תחילה כי מדובר בתאונת עבודה והכיר בעובד כמי שנפגע בעבודה ולאחר ששילם לו עבור 3 חודשים בהם שהה העובד בביתו. לאור הפגיעה הגישה עו"ד אלון תביעה בשם העובד לנכות מהעבודה על מנת שוועדה רפואית תבחן את שיעור נכותו של העובד. הוועדה קבעה כי כתוצאה מהתאונה, סובל העובד מנכות זמנית בשיעור של 100 אחוזים.

לדברי עו"ד אלון, מאז התאונה בחודש דצמבר האחרון ועד היום, מרשה לא שב לעבודתו, והוא מוסיף לסבול מכאבים עזים וממגבלות קשות בתפקוד היומיומי.

כתוצאה מההכרה בנכותו הזמנית, קיבל העובד פיצויים בסך 125 אלף שקלים. בנוסף משולמת לו גמלה חודשית בסך של למעלה מ-28 אלף שקלים, השווים לגובה שכרו החודשי ברבעון שקדם לתאונה. לדברי עו"ד אלון, בשל מצבו של העובד, צפויים לו עוד ימי מחלה רבים.

לדברי עו"ד אלון, בעוד כשנה, עם התגבשותה של נכותו הקבועה של מרשה, תתכנס הוועדה הרפואית של המל"ל לבחינה מחודשת של מצבו, ואז גם ייקבע שיעור נכותו הצמיתה.

לדבריה, כאשר הנכות הצמיתה נקבעת על שיעור של 20% ומעלה, זכאי העובד לגמלה חודשית קבועה אשר תשולם לו במידה ויבחר גם לאחר הפנסיה. כל הכרה נמוכה יותר (בין 10% - 19% לצמיתות) תזכה אותו בגמלה חד פעמית, שיכולה, במקרה שלו, להגיע למאות אלפי שקלים, ואף למעלה מכך.

לדבריה, כנפגע עבודה, יהיה זכאי העובד גם להחזרים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמו וייגרמו לו בעתיד כתוצאה מנכותו, בין היתר עבור מימון טיפולים משקמים ומשככי כאבים.

לדברי עו"ד אלון, להכרה באירוע כתאונת עבודה קיימת משמעות רבה, משום שבמקרה והעובד יסבול בעתיד מהחמרה במצבו, הוא יוכל לפנות למוסד לביטוח לאומי, ולדרוש להכיר בהחמרה כחלק מתאונת העבודה אותה עבר – וכך לזכות לגמלות נוספות.

התעשייה הצבאית החלקה נפילה תאונת עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד