כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
טוב מדי?

בסין מאתגרים את גבולות הפיזיקה עם סוללת רכב מהפכנית

סוללה שתתן טווח של אלף ק"מ לרכב חשמלי ותוכל להיטען בדקות ספורות. טוב מדי מכדי להיות אמיתי

בסין מאתגרים את גבולות הפיזיקה עם סוללת רכב מהפכנית
שקע טעינה של רכב חשמלי צילום: ב.מ.וו

כיום כדי לטעון מכונית חשמלית, גם בעמדה המהירה, צריך סבלנות והרבה. אבל בעתיד יתכן שמצב זה ישתנה. כך, חברה סינית ששמה הוא greater bay technology טוענת שהצליחה לפתח טכנולוגיה שמאפשרת טעינה סופר מהירה של סוללות רכב חשמלי וגם תאפשר טווח נסיעה משמעותי של אלף קילומטרים.

למי שטרם נחשף לעולם של רכב חשמלי, כיום יש שתי דרכים לטעון את הרכב החשמלי מבחינת מהירות הטעינה: בעמדה הרגילה, מה שנקרא "עמדת AC" בה הרכב דורש שש שעות ומעלה כדי להיטען – או לסירוגין בעמדה המהירה שנקראת גם "עמדת DC" שקצב הטעינה בה הוא הרבה יותר מהיר וגם המחיר של החשמל יקר הרבה יותר. בעמדות DC יש כמה רמות של עמדות בהספקים שונים, אבל עקרונית בעל רכב חשמלי יצטרך להמתין בה בין 45 דקות לשעה וחצי כדי שסוללה ריקה של מכונית חשמלית אכן תוכל להתמלא ל-100%.


עמדת טעינה לרכב חשמלי. קרדיט צילום: אלקטריפיי אמריקה

כעת אותה חברה סינית טוענת שהצליחה לפצח את הנוסחה לטעינה מהירה באמת באמצעות מה שהחברה מכנה "פניקס" , שהוא סוג חדש של תאי סוללה שמסוגלים להיפטר במהירות מהחום שנוצר במהלך תהליך הטעינה. זאת מכיוון שהחום הנוצר בסוללה בעת הטעינה, מהווה גורם שמאט את מהירות התהליך. מעבר לכך, הסוללות החדשות מאפשרות גם טעינה יעילה בתנאי קור קיצוני או חום קיצוני, מה שאינו זר כמובן למי שמנסה לטעון רכב חשמלי בישראל.

לפי החברה, הסוללות שלה יהיו זמינות בעתיד בשלל מכוניות של יצרני רכב סינים אך אחד היצרנים הראשונים שישתמשו בטכנולוגיה שלה היא GAC, יצרנית רכב סינית שהמכוניות שלה שווקו בישראל בעבר אך אינן משווקות בארץ כיום.

 

חיי סוללה רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד