י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מלחמת בלתי פוסקת

אוקראינה איבדה 15% מהנגמ"שים שסיפקה לה ארה"ב

אוקראינה איבדה 16 כלי רכב משוריינים מתוצרת ארה"ב, אך צבא אוקראינה עדיין מנצח בשטח. אוקראינה מדווחת כי שחררה לפחות שלושה כפרים מהכוחות הרוסיים במהלך הלחימה בסוף השבוע

אוקראינה איבדה 15% מהנגמ"שים שסיפקה לה ארה"ב
הקרב על קייב צילום: Pixabay

אוקראינה איבדה 16 כלי רכב משוריינים שסופקו על ידי ארה"ב בימים האחרונים, כך על פי ניתוח מודיעיני, צבא אוקראינה הודיע ​​כי כוחותיו כבשו שלושה כפרים מרוסיה במתקפה חזקה באזור דונייצק, כך על פי רשת CNN.

16 רכבי הלחימה של ארה"ב מסוג ברדלי שהושמדו או ניזוקו וננטשו בימים האחרונים הם כמעט 15% מ-109 משוריינים שוושינגטון העניקה לקייב, כך על פי ג'קוב יאנובסקי מאתר המודיעין ההולנדי Oryx, שאסף עדויות על אובדן ציוד צבאי באוקראינה מאז החלה פלישת רוסיה ב-24 בפברואר 2022.

רכב הלחימה ברדלי, שנע על פסים ולא על גלגלים, יכול להכיל כ-10 חיילים ומשמש להובלת כוח אדם לקרב תוך כדי ירי. כאשר הקבוצה הראשונה של יותר מ-60 רכבי ברדלי נשלחה לאוקראינה בסוף ינואר, ארה"ב הודיעה כי כלי הרכב המשוריינים יהיו "חשובים לפעולות ההתקפיות של קייב".

למרות אובדן המשוריינים מסוג ברדלי, אוקראינה מדווחת כאמור כי שחררה לפחות שלושה כפרים מהכוחות הרוסיים במהלך הלחימה בסוף השבוע.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד