כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גלריה וסקירה

קונצרט 'חסידות בקלאס' סחף את הקהל לערב שכולו רגש ושמחה

אמש בהיכל התרבות נערך קונצרט ההצדעה למד"א ● יצחק מאיר הלפגוט, שולם למר, חיים ישראל ויונתן רזאל סחפו את הקהל שמילא את האולם ● את הערב ליוותה התזמורת הסימפונית ירושלים ותזמורת אנדלוסית בניצוחו של המאסטרו יונתן רזאל שלראשונה ניצח על קונצרט שלם בעיבודו ● צפו: בגלריה וסקירה על האירוע

קונצרט 'חסידות בקלאס' סחף את הקהל לערב שכולו רגש ושמחה
ערב מוזיקה סוחף צילום: חיים טוויטו

בערב שכולו מחווה לארגון ההצלה הלאומי – מגן דוד אדום ול 30,000 מתנדביו מכל גווני קשת האוכלוסיה בישראל. קהל גדול מילא את האולם בתל אביב  ביניהם היו שרים, ח"כים, אישי ציבור ובכירי ארגון מד"א בראשון רמ"ג אלי בין וארגון ידידי מד"א בראשות המנכ"לית הגב' אורלי אריאל.

בקונצרט הייחודי הופיעו על במה אחת החזן העולמי יצחק מאיר הלפגוט, גדול הזמר המזרחי חיים ישראל, הטנור העולמי מאמריקה שולם למר ויונתן רזאל בעצמו.
החידוש העיקרי בערב הזה היה יונתן רזאל שעיבד וניצח על התזמורת לאורך הערב כמאסטרו. רזאל אף עלה לבצע חלק מהשירים בערב, כאשר המנצח מאיר בריסקמן החליף אותו במלאכת הניצוח בחלקים הללו של המופע.

את הערב פתחה התזמורת עם יצירה קלאסית מיוחדת בניצוח של רזאל, כאשר לקראת סופה נכנסו עשרות מתנדבי מד"א לאולם בעודם נושאים דגלים לקול תשואות הכפיים של הקהל.

כך במשך הערב נהנה הקהל מחידוש השיר האלמותי של הרב המרקד שלמה קרליבך ז"ל "גם כי אלך" בשילוב קולי נדיר של הלפגוט יחד עם למר וחיים ישראל כאשר יונתן מצטרף אליהם מעבר לפסנתר. לאורך הערב עלו ובוצעו יצירות מופת חסידיות ומזרחיות כדוגמת "אבינו מלכנו" ומחרוזת "צמאה" של חסידות חב"ד, פיוטים יפיפיים כדוגמת "יגדל" ו "אעופה אשכונה" בביצוע מרגש של חיים ישראל כמו גם להיטיו הגדולים בעבר "מלאכים" ו "יתגדל ויתקדש" שעובדו לראשונה בעיבוד סימפוני מרהיב.

בהמשך בוצעה מחרוזת ייחודית למילים "אם אשכחך ירושלים" בשילוב להיט הענק של הזמר יעקב שוואקי בלחנו של יוחנן שפירא יחד עם הלחן האהוב של שלמה קרליבך ז"ל.

כמו כן בוצעה יצירה מיוחדת למילים "שים שלום" על ידי שולם למר לפי הלחן המפורסם של השיר Memories, כמו גם ביצוע מקפיץ של למר ליצירה המפורסמת "אמר רבי אלעזר" בלחנו של מוישה אוישר ז"ל ובעיבודו של מונה רוזנבלום שעבר הערב עיבור וניצוח סימפוני של יונתן רזאל.

לקראת ההפסקה הופתע הקהל כאשר אחיו ואביו של יונתן רזאל מיכאל, יהודה ואהרון עלו יחד לבמה לביצוע משותף ללחן של הרב פינקי וובר "אחת שאלתי" כאשר יונתן המרוגש המשיך לאחר מכן לרגע עם השיר המפורסם של אחיו אהרון "את אחיי אנוכי מבקש".

לאחר ההפסקה בוצעה יצירה קלאסית מדהימה בשם "Nessun dorma" על ידי החזן העולמי יצחק מאיר הלפגוט שהוכיח שוב מדוע הוא נחשב 'מלך החזנים' של ימינו.

היצירה המיוחדת של יונתן רזאל "דוד" קיבלה אף היא במה בביצוע סימפוני ראשון כאשר יונתן עצמו פורט על גיטרה קלאסית ומלווה במנצח מאיר בריסקמן והתזמורות המשולבות לביצוע סוחף ומרגש במיוחד.

לאורך הערב בוצעו עוד יצירות מוזיקליות רבות כאשר הקהל משתתף מדי פעם בשירה אדירה ובמחיאות כפיים ממושכות בעקבות הביצועים הייחודיים.

במשך הערב סיפר המנחה עופר חדד, על פעילותם של מתנדבי מד"א לאורך השנה כולה ואף הזמין את הוריהם של הלל ויגל יניב הי"ד שסיפרו על רוח ההתנדבות הייחודית שאפפה את ילדיהם ופנו לקהל בבקשה כי יחזקו את כוחות מד"א ויסייעו בידם ברכישת האמבולנסים הנחוצים מאוד למד"א.

בסוף הערב הכריז המנחה על איסוף תרומות בסך כ 2,500,000 ₪ שיאפשרו רכישה של 5 אמבולנסים חדשים שישמשו את מד"א בפעילותם בשטח.

את האירוע הפיק מפיק האירועים - יצחק ראשי, כשעל הצד השיווקי של הערב הופקד משרד הדיגיטל החרדי המוביל – סמארט קליק.

יונתן רזאל מד"א שמחה הלפגוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד