י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
שני ערבים יואשמו

המעצר באוטובוס לבני ברק: מאות כדורים שנרכשו למטרות טרור

ערבי ישראלי ופלסטיני משכם יואשמו בעבירות ביטחוניות, לאחר שהפלסטיני נלכד באוטובוס שעשה את דרכו מחיפה לבני ברק כשברשותו מאות כדורי רובה M16 | כל הפרטים

המעצר באוטובוס לבני ברק: מאות כדורים שנרכשו למטרות טרור
האוטובוס עלי נמצא החשוד צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

הפרקליטות תגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד שני ערבים - תושב ג'דיידה-מכר ופלסטיני תושב שכם - בחשד לביצוע עבירות ביטחון וסחר באמצעי לחימה. הפלסטיני נתפס באוטובוס שעשה את דרכו מחיפה לבני ברק כשברשותו תחמושת. הבוקר הוגשה הצהרת תובע נגד השניים.

הפרשה החלה לפני כחודש, עם קבלת דיווח על אדם המתנהג בנסיבות מחשידות באוטובוס בעיר חיפה, ונחקרה על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל יחד עם שירות הבטחון הכללי (שב"כ).

הקליעים שנתפסו/צילום: דוברות המשטרה

שוטרי תחנת חיפה שהוזעקו למקום, איתרו את החשוד, תושב שכם בן 25 ותפסו ברשותו קופסא שהכילה מאות כדורים 5.56 של רובה מסוג M16. מפקד מרחב כרמל, ניצב משנה אלי מגן הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל (יל"פ).

עם התפתחות החקירה עלה כי החשוד, תושב שטחים, אשר שהה בישראל באופן בלתי חוקי, יצר קשר עם תושב הכפר ג'דיידה-מכר בגליל על מנת לרכוש ממנו את התחמושת כאשר עפ"י החשד התחמושת נרכשה לצרכי טרור. כמה ימים לאחר מכן עצרו בלשי יל"פ כרמל את החשוד הנוסף, תושב הכפר בן 21.

לאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות ובהן גביית עדויות, שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הצליחה היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל יחד עם שירות הביטחון הכללי לגבש תשתית ראייתית לביצוע עבירות ביטחון וסחר באמל"ח נגד שני החשודים.

מעצרם של החשודים, הוארך מעת לעת וכאמור, היום הוגשה הצהרת תובע ע"י פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום חיפה. בימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

כתב אישום טרור אוטובוס חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד