י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זהירות

כייסים בחופי הים: כך עוקצים לכם את הארנקים

הם מתצפתים אחר מבלים אשר מניחים את התיקים ורכוש יקר ערך כמו שעונים, טלפונים וארנקים על מחצלת המונחת על החול. הכייסים זוחלים לעבר המחצלות וכשהם מתקרבים למרחק נגיעה הם מנצלים חוסר ערנות של המבלים כדי לכייס את הרכוש

כייסים בחופי הים: כך עוקצים לכם את הארנקים
התפיסה בחוף בראשון לציון צילום: עיריית ראשל"צ

הקיץ מביא איתו מבלים רבים בחופי הים אבל גם את "כייסי החול". כייסים אשר מתמחים בגניבת ארנקים, תיקים וטלפונים ניידים ממתרחצים ושוהים בחופי הים.

הלילה (ראשון) הצליחו פקחים בראשון לציון לסכל גניבה של רכוש - טלפונים ותיקים של מספר אזרחים ששהו בחוף ראשון לציון. הפקחים איתרו שני חשודים שניסו לכייס על פי החשד את הצעירים שישבו על החול בחוף. אחד החשודים נצפה על פי החשד כשהוא זוחל על החול בניסיון להתקרב לתיקים של הצעירים בעוד חברו מתצפת על פי החשד במטרה להתריע על התקרבות שוטרים או פקחים. לאחר מעצר שני החשודים התברר כי אחד מהם דרוש למשטרת תל אביב לחקירה.

התפיסה בחוף בראשון לציון/ עיריית ראשל"צ 

צוות הפיקוח שהבחינו בחשוד (נתין זר) כשהוא זוחל על החוף לכיוון תיקים של מבלים בחוף, שחזרו את האירוע: ״ניגשתי לכיוון בין שתי סוכות המציל והבחנתי בחשוד נוסף אשר משקיף שלא מתקרבים אנשים ונגשתי אליו, הבחור אשר זחל על חול התרומם במהירות ונראה שנפל לו משהו לחול״ שיחזר אושרי משיח. הפקחים הצליחו לעכב את שני החשודים, ולמקום הגיעו צוות שוטרים ממשטרת ראשון לציון. 

למעשה, תופעת ״כייסי החול״ מוכרת בחופי הים ברחבי הארץ. שיטות הפעילות של הכייסים: הם מתצפתים אחר מבלים אשר מניחים את התיקים ורכוש יקר ערך כמו שעונים, טלפונים וארנקים על מחצלת המונחת על החול. הכייסים זוחלים לעבר המחצלות וכשהם מתקרבים למרחק נגיעה הם מנצלים חוסר ערנות של המבלים כדי לכייס את הרכוש.

מבלים בחוף?

יש להימנע מלהגיע עם רכוש יקר ערך כגון שעונים תכשיטים ועוד.

יש להקפיד ולשמור על קשר עין עם התיק עדים שהוא יהיה מונח מול הפנים ולא מאחורי הגב בעת ישיבה על מחצלת.

יש לסרוק אחת לכמה דקות את סביבת הישיבה כדי למנוע זחילה של כייסים.

בכל מקרה של זיהוי תנועה או אדם חשוד יש לדווח לפקחים והשוטרים בחוף או בסוכת ההצלה הקרובה.

 

קיץ חוף ים כייסים תפיסה על חם נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד