א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתחים גדלים עם סין

אזרחים אמריקאים יפונו מטייוואן "ברגע הנכון"

על רקע המתיחות הגוברת בין סין לטייוואן, ממשלת ארה"ב דיווחה כי היא עובדת על תוכניות פינוי של אמריקאים בטייוואן. האמריקאים יפנו את האזרחים בגלל מתחים גדלים עם סין שמאיימת לכבוש את טייוואן

אזרחים אמריקאים יפונו מטייוואן "ברגע הנכון"
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

על פי הדיווח בארה"ב, ממשלת ארה"ב מארגנת כעת תוכנית פינוי של אמריקאים המתגוררים בטייוואן. איש מודיעין בכיר בארה"ב שדיבר בעילום שם מכיוון שלא היה מורשה לחשוף את האסטרטגיה, דיווח כי תכנון הפינוי הזה נמשך לפחות שישה חודשים ועלה משמעותית במהלך החודשים האחרונים.

הפקיד הסביר כי ההכנות נבעו מרמת מתיחות מוגברת, תוך ציון גורמים כמו הצטברות הכוחות הנראית לעין והקשר של סין עם רוסיה בנוגע למצב באוקראינה. הם גם הדגישו כי ההתפתחויות הללו אינן מעבר למה שכבר דווח בחדשות.

עוד דווח כי מקור בעל ידע על המצב אמר להם שהפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר 2022 הייתה גורם מרכזי בתכנון הפינוי, האמריקאים חוששים כי סין תפלוש לטייוואן בטענה כי טייוואן חלק מסין. המקור טען כי "המצב באוקראינה הביא לבדיקה חוזרת של התוכניות". ממשלת ארה"ב לא פרסמה הודעות כלשהן לציבור.

בינתיים, גורמים רשמיים הודיעו כי דיפלומטים בכירים מסין ומארצות הברית ניהלו דיונים "כנים ופרודוקטיביים" בבייג'ינג, והגיעו להסכמה לשמירה על קווי תקשורת פתוחים על מנת למנוע מהמתחים להסלים לעימות.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה סין ארה''ב טייוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד