י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ניטור ואיבוק מחילות"

פרסום ראשון: התכנית המבצעית של עיריית בני ברק לטיפול במכרסמים

בעיריית בני ברק מפרסמים תוכנית עבודה למיגור תופעת המכרסמים בעיר. התכנית תחל בפועל בחודש הבא עם הפסקות בימי החגים ותהיה כפופה להלוואה שתתקבל ממשרד הפנים לצורך כך. יופעלו שני צוותים אשר יבצעו ניטור ואיבוק מחילות בהליכה רגלית "מטר מטר". זו התכנית

פרסום ראשון: התכנית המבצעית של עיריית בני ברק לטיפול במכרסמים
אילוסטרציה. צילום: pixabay

בעקבות התרבות התלונות מצד תושבי העיר על מכת המכרסמים שממרמת את חייהם של תושבי בני ברק, כשהלילה פעוטה בת שנתיים וחצי ננשכה במיטתה בעת שישנה ונזקקה לטיפול רפואי בבית החולים, בעיריית בני ברק מפרסמים 'תכנית עבודה' למאבק בתופעה.

מכת העכברים בבני ברק: הפעוטה דיממה ואושפזה בבית החולים

הפרויקטור המיוחד שגייסה עיריית בני ברק למלחמה בנגע המכרסמים שמטריד את תושבי העיר בחודשים האחרונים, הניח את התכנית המבצעית על שולחן מועצת העיר, והיא תאושר במליאה שתתכנס ביום חמישי.

לפי תכנית העבודה, העירייה תפעל בכמה מישורים כדי להביא לסיום הסאגה המטרידה את תושבי העיר: 

• מערך ההדברה לניטור וטיפול במכרסמים.
• מערך הניקיון.
• מערך פינוי האשפה.
• מערך ניקוי חצרות בשטחים פתוחים.
• מערך טיפול ושאיבה לקולטני מים וביוב.
• מערך אכיפה על ניקיון השטחים הפרטיים וחצרות הבתים מול התושבים.

"מערך ההדברה יפעל באמצעות חב' הדברה אשר תגויס ותועסק ע"י חב' פורטל לטובת פרויקט זה, כאשר כל ייעודה ותפקידה יהיה למגר את תופעת החולדות באמצעות תהליך טיפול מקצועי יסודי, בכל רחבי העיר ובכפוף לכל החוקים הסביבתיים והרגולטוריים המוצבים בפנינו לצורך כך", נכתב במסמך.

לפי העירייה יבוצע "טיפול אגרסיבי" בתופעה שיביא בחשבון את עונות השנה ויתאים לכך את הטיפול. לפי התכנית יבוצע "ניטור ואיבוק מחילות" - לשם כך יופעלו שני צוותים אשר יבצעו ניטור ואיבוק מחילות בהליכה רגלית "מטר מטר" על פי מיפוי של אזור שיבחר מראש, ואשר יפעלו לחיפוש ואיתור המחילות
ואיבוקם, הן בשטחים הציבוריים והן בשטחים הפרטיים.

לצד זאת, תבוצע הדברה של ביובים. המדבירים יניחו כמויות של חומר מסוג "פסטה רטרים" בתוך בורות הביוב ויסגרו אותם לאחר מכן. כל בור ביוב אשר תבוצע בו פעולת הדברה יסומן ע"י ריסוס ספריי צבע שיתואם מראש עם הרשות.

שני צוותים נוספים יפעלו לפתות את המכרסמים עם "תיבות האכלה" כדי למשוך אותם ולהביא לקטילתם.

ה"טיפול האגרסיבי" יחל ב-01.07.2023 בכפוף לאישור ההלוואה על ידי משרד הפנים, וימשך כארבעה חודשים כאשר תיעשה הפסקה לסירוגין מ 15.09.23, קרי ערב ראש השנה, בדילוגים של ימי עבודה המותאמים לימי החג וזאת עד ל - 26.10.23, קרי סיום חג סוכות ולאחר מכן תמשיך הפעילות באינטנסיביות עד - 30.11.23 - פעילות שתיפסק 7 ימים לפני חג החנוכה.

בעירייה מציינים כי יתגברו בתקופת הפרויקט את מערך הנקיון בעיר, לרבות מכונות טיטוא וכן יתוגבר מערך איסוף האשפה בעיר.

 

עיריית בני ברק מכרסמים עכברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד