ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לקראת ההצבעה החשאית

לוין בשיחות סגורות: "אין לי מה לחפש בממשלה"

שר המשפטים יריב לוין אמר בשיחות סגורות כי "המחנה הלאומי מעדיף שלא תהיה ממשלה מאשר שהרפורמה לא תעבור" | במקביל, נתניהו ממשיך להתאמץ במטרה לשכנעו שיהיה מועמד אחד

לוין בשיחות סגורות: "אין לי מה לחפש בממשלה"
יריב לוין במליאה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בשיחות עמו שהתקיימו ביממה האחרונה, התייחס שר המשפטים יריב לוין לרפורמה ואמר כי "המחנה הלאומי מעדיף שלא תהיה ממשלה מאשר שהרפורמה לא תעבור. יש גם סקרים שמראים את זה. אני לא אקריס את הממשלה ולא אתקוף את נתניהו אבל אין לי מה לחפש שם אם אין רפורמה", כך דווח ב'כאן 11'.

עוד דווח כי ראש הממשלה נתניהו מנסה בשעות אלו להביא את השר לוין לכדי תמיכה במועמד אחד של הקואליציה בלבד, זאת בניגוד לרצון השר שיהיו שני נציגים. נתניהו חושש ממפלה בהצבעה החשאית שתיערך מחר בכנסת, ומנסה לוודא שיש לו את הרוב הדרוש למועמד אחד בקואליציה.

יחד עם זאת נציין כי חברי קואליציה ששוחחו השבוע עם השר לוין אומרים כי הוא "בייאוש טוטאלי". לדבריהם, לוין מביע חוסר עניין מוחלט בוועדה לבחירת שופטים ואמר: "לא מעניינת אותי הוועדה. מבחינתי שיהיו בה שני נציגים מהאופוזיציה. יותר טוב. ככה יבינו שאנחנו בדיחה, ככה נמחיש את גודל האבסורד שאנחנו בשלטון, אבל לא מקדמים את הנושא".

באשר לזהותם של השרים בוועדה, מסתמן כעת כי השרה אורית סטרוק, שהיתה מועמדת לתפקיד, תכהן כחברה בוועדה לבחירת דיינים, ובוועדה למינוי שופטים תכהן אחת משרות הליכוד.

הסיכוי הגבוה ביותר לכהן בוועדה הוא של השרה מירי רגב, שאותה מעדיף נתניהו. רגב, כזכור, כבר כיהנה בתפקיד בעבר. גם שמה של השרה גלית דיסטל מוזכר. סיכוייה של השרה מאי גולן להתמנות לתפקיד אינם גבוהים.

יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד