י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסבר אפשרי

מדוע החלו מבצעי סוף עונה מוקדם מהצפוי

האם רשתות האופנה חוות האטה בשיעור המכירות? בכל אופן אם תצאו לשופינג תגלו שחנויות רבות כבר תולות כרזות על מבצעי סוף עונה. עוד לפני בוא הקיץ האמיתי • דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף בדיזנגוף סנטר תל אביב מנסה להסביר: "אני חושב שיש ירידה ברווחים"

מדוע החלו מבצעי סוף עונה מוקדם מהצפוי
חנות בגדים, אילוסטרציה צילום: pixabay

היכן הקונים? לא מעט רשתות אופנה וטקסטיל החלו במבצעי סוף העונה המסורתיים מוקדם מן הצפוי, זאת נוכח מה שנראה כמו האטה רחבת היקף בענף. מהי הסיבה למהלך? דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף בדיזנגוף סנטר בתל אביב, שוחח בנושא עם ענת דוידוב ברדיו 103FM והתייחס לדברים.

"לא יודע להגיד אם יש האטה, אני חושב שזה שידור חוזר שרואים הרבה פעמים פירמות שבוחרות לצאת יותר מוקדם במבצעים, כל אחד והעניינים שלו", הבהיר פילץ בפתח השיחה. "לדעתי אם נסתכל עונה אחורה כולם שאלו על יריית הפתיחה של קסטרו, היה סביב זה הרבה מהומות ועכשיו זה מישהו אחר. אני חושב שבוודאי שמרגישים שיש איזו דאגה באוויר. אנשים קוראים ורואים, וחלקם גם מרגישים, שההתייקרות בריביות פוגשת אותם בהחזרי המשכנתא שלהם. בנושא הכסף הפנוי יש דאגה, אנשים גם לקראת הקיץ".

עוד חידד פילץ כי "אני לא חושב שיש האטה, אנחנו אולי חושבים או ההיגיון מלמד שיש, אני לא מספיק בקיא בכל המשק. בסנטר כמות הקהל דומה, אבל אני כן שומע מחנויות שיש לקוחות שידם פחות קלה על ההדק".

בהמשך, התייחס פילץ לתמונת המצב המתקבלת מהנתונים בתקופה זו לעומת אשתקד: "אין לנו ירידה בפדיונות, יש עסקים שיש עליה בפדיונות ביחס לשנה שעברה. יש גם עסקים עם ירידה, זו לא איזו תמונה שונה. בסנטר אין לנו ירידה בפדיונות. לגבי הרווחים, אני חושב שיש ירידה ברווחים, יש עלייה מתמדת בהוצאות, זו עליה מצטברת והדבר הזה משפיע על עסקים ועל הרווחיות שלהם בצורה משמעותית. אנחנו רואים רצף של התייקרות בתשומות העבודה, רצף של עליות באנרגיה, בארנונה".

"בסנטר יש לנו עודף ביקוש גדול מאוד לשטחים שאין לנו לספק, אבל אנחנו רואים שהעסקים, בצדק, גם אם המצב הוא בסדר ומוכרים אותו הדבר, ההתייקרות היא משפיעה. תקנו בעסקים מקומיים, זה מאוד חשוב, להם, למשק ולישראל. להזכיר לכולם, על אף הפופוליזם של הפטור ממע"מ וקניות בחו"ל הוא דופק את העסקים המקומיים. אם יש את העודף הכספי הזה, אז אפשר להוריד את המע"מ בישראל ולהשאיר את הכסף בישראל", סיכם.

סוף עונה מבצע מבצעים רדיו 103 FM רווחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד