כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
יום גורלי

חברי הכנסת יבחרו היום את נציגי הוועדה לבחירת שופטים

הכנסת תבחר היום את נציגיה בוועדה לבחירת שופטים, והתוצאות עשויות להעיד מה יהיו תוצאות השיחות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית. לקראת ההכרעה על הוועדה, ראש הממשלה נתניהו נוקט בעמדה שיש לשמור על הנוהג הקיים לפיו גם לאופוזיציה יש נציג בוועדה. כל הפרטים

חברי הכנסת יבחרו היום את נציגי הוועדה לבחירת שופטים
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הכנסת תבחר היום (רביעי) את נציגיה בוועדה לבחירת שופטים, והתוצאות עשויות להעיד מה יהיו תוצאות השיחות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית.

בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יתכנסו הבוקר ראשי הקואליציה כדי להכריע האם לאמץ את הנוהג הקבוע של בחירת נציג קואליציה ונציג אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים.

בנוסף ידונו על המשך השיחות בבית הנשיא והאם להודיע כי אם לא יושגו הבנות הקואליציה תחוקק באופן חד צדדי את צמצום עילת הסבירות והחלשת מעמדם של היועצים המשפטיים.

לאחר ישיבת ראשי הקואליציה סיעת הליכוד תתכנס לישיבה בשעה 10:00.

לקראת ההכרעה על הוועדה, ראש הממשלה נתניהו נוקט בעמדה שיש לשמור על הנוהג הקיים לפיו גם לאופוזיציה יש נציג בוועדה. אך מולו עומדת קבוצת שרים וחברי כנסת שמבקשים להוביל לבחירת שני נציגי קואליציה בוועדה לבחירת שופטים ובכך לגרום לפיצוץ משמעותי בשיחות.

ההצבעה תצא לדרך בשעה 11:30 בבוקר במליאת הכנסת ובסופה ייבחרו גם נציגים לוועדה לבחירת דיינים לבתי הדין הרבניים, לוועדה לבחירת קאדים (מוסלמים) ולוועדה למינוי קאדים-מד'הב (דרוזים).

דריכות רבה נרשמת בקרב חברי הקואליציה והאופוזיציה בשל העובדה שאין באמת שליטה על הצבעת חברי הכנסת מאחר והיא חשאית מאחורי פרגוד.

על מנת שתיבחר בוודאות נציגת אופוזיציה בוועדה, נתניהו יצטרך לשכנע את כל הח"כים מהקואליציה להסיר את מועמדתם, למעט אחד, ובינתיים בדרך צפוי לו מכשול אחד: חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד הודיעה כי גם אם היא תתבקש - תסרב לוותר על מועמדותה.

גוטליב כתבה אמש: "זו תהיה בושה והשפלה לבחור בנציג ממפלגת יש עתיד לוועדה למינוי שופטים. אני מפצירה בחבריי לקואליציה להצביע לי ולנציג נוסף מהקואליציה".

היא הוסיפה: "אסור שיש עתיד תקבל תמונת נצחון שלא מגיעה לה ושאין דרך להסביר אותה. בואו נאפשר לעצמינו תמונת נצחון לגאוות ליבם של אנשי הימין. ימין גאה זו לא מילה גסה". 

גם ביש עתיד ובמחנה הממלכתי חוששים כי חברי העבודה וישראל ביתנו יצביעו עבור נציגי הקואליציה על מנת לפוצץ את השיחות בבית הנשיא בשל התנגדותם למו"מ.

תוצאות ההצבעה צפויות להתפרסם לאחר ספירה קפדנית בין השעות 14:00-15:00. במידה וייבחרו לבסוף נציג קואליציה ונציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, יהיה זה הישג משמעותי ראשון עבור האופוזיציה שהצליחה לעצור את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת השופטים.

 

 

 

 

ועדה לבחירת שופטים מליאת הכנסת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד