א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עזרה דחופה

רבה של קריית הרצוג יצא מגדרו ופנה במכתב אישי לתושבי השכונה

עם פטירתו של הרב שי אושרי, תושב השכונה, יצא הגאון רבי יהודא אריה שווארץ מגדרו, כדי לשבח את הנפטר ולבקש עזרה עבור אלמנתו ויתומיו • "נודע לתהילה אצל רבים מתושבי השכונה", מתאר הרב שליט"א • "כולו היה אומר רצון עז לעזור לכל אדם עם מילה טובה וחיוך לבבי" • ידיד המשפחה מסביר: "אין להם כלום, הם חייבים עזרה דחופה"

רבה של קריית הרצוג יצא מגדרו ופנה במכתב אישי לתושבי השכונה
הרב אושרי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

עם מלאת ימי השבעה לאחר פטירתו של הרב שי אושרי, תושב 'קרית הרצוג' בבני ברק, יוצא רב השכונה הגאון רבי יהודה אריה שווארץ שליט"א, בקריאה נרגשת לבוא לעזרת האלמנה ושלושת היתומים, שאין להם אפילו קורת גג משלהם, ושנותרו ללא משען ושענה לאחר פטירתו של האב והבעל שהיה המפרנס העיקרי של המשפחה.

את המכתב כתב רבה של השכונה מעומק לבו, בכתב יד, עם עט פשוטה, ועם כל הלב: "שי – שם נודע לתהילה אצל רבים מתושבי השכונה", כך פותח הרב את מכתבו, וממשיך: "שם שכולו היה אומר רצון עז לעזור לכל אדם, עם מילה טובה וחיוך לבבי, למבוגרים ולילדים, לוותיקים ולחדשים, אוהב את כולם ואהוב על כולם".

לתרומה הקליקו כאן>>>

בהמשך עובר הרב לקונן על מר גורלה של השכונה שנלקח ממנה תושב יקר ואהוב כל כך: "אוי מה היה לנו, שנלקח מאתנו בעוונותינו בגיל כה צעיר! השאיר אחריו אלמנה ויתומים שאף קורת גג ביתם אינו שלהם!!!
הרב מתאר כיצד נותרה המשפחה השבורה: "בלי בעל ואבא לעבוד ולפרנס...", ומוסיף: "האחריות מוטלת עלינו!!!".

"ויעזור השי"ת שלא ישמע עוד שוד ושבר במחננו ויבולע המות לנצח בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן".

הרב שי אובחן כחולה במחלה הנוראה לפני כחמישה חודשים בלבד. עד אז הוא היה אדם בריא לחלוטין, וגם לאחר שאובחן כחולה והחל את הטיפולים הוא השתדל להמשיך ולעבוד כרגיל, מתוך ידיעה שאם לא יצא לעבודה, בניו ואשתו ירעבו ללחם...

משפחת אושרי מתגוררת בני ברק. במשך שנים הם גרו בנתיבות, שם היה הרב שי לומד בכולל האברכים של הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל. בהמשך עברו לבני ברק לרח' זבוטינסקי, וגם שם הוא היה לומד בכולל אברכים, ובמקביל גם עבד ב'נתיב החסד' בשכונה.

חבריו מספרים על אדם חייכן ואוהב אדם. "תמיד כשבאתי לחנות ופגשתי אותו, הייתי מרגיש שהוא נמצא שם רק בשבילי, משתדל לעזור, לארגן לי מה שצריך, לעזור לי והכל באהבה כזאת, עם שמחה וחיוך ענק", מספר אחד המכרים.

שלושת היתומים, בני 17, 19 ו-21, נותרו עם האם, שלומית בת ה-45.

"זה לא פשוט המצב", מסביר אחד מידידי המשפחה, "הם גרים בדירה שכורה, אין להם עכשיו שום הכנסה, והם חייבים לקבל עזרה רצינית כדי שיוכלו להתקיים. כמו כן צריכים לאפשר לילדים היתומים להתחתן בעזרת ה', צריכים לעזור להם עם קרן שתאפשר להם לממן את הוצאות החתונה הבסיסיות, כשאין להם אבא שיוכל לקחת את העול הזה על עצמו.

"מי שיזכה לסייע למשפחה הזאת, זוכה במצווה כפולה ומכופלת", מסכם אחד השכנים, "זה גם עזרה למשפחה של תלמיד חכם עניו וצנוע, נקי כפיים וישר דרך. גם סיוע ליתומים ולאלמנה, גם הכנסת כלה, כפשוטו. זאת פשוט זכות לקחת חלק במבצע הזה כדי לתת למשפחה הזאת קרש הצלה שיאפשר לה להמשיך ולהתקיים בכבוד".

לתרומה הקליקו כאן>>>

קריית הרצוג קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד