כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אני בחרדה על הילדים"

מכת המכרסמים בבני ברק: לא תאמינו היכן נלכד העכבר. תיעוד

לאחר שפעוטה הותקפה בשנתה על ידי חולדה ונזקקה לאשפוז במעיני הישועה, הרוחות בעיר התורה סוערות. "אני בחרדה על הילדים שלי. אני גרה בקומה ראשונה וזה מה שחסר לי", אומרת לנו אם צעירה תושבת העיר | תושב נוסף שם מלכודת ברכבו ותיעד את הממצא המטריד

מכת המכרסמים בבני ברק: לא תאמינו היכן נלכד העכבר. תיעוד
העכברים בבני ברק צילום: מתוך התיעוד

יממה לאחר אשפוזה של הפעוטה מבני ברק שננשכה בזמן שישנה במיטתה על ידי חולדה ואושפזה עם חבלות ודימומים בבית החולים מעיני הישועה, הרוחות בבני סוערות. נדמה כי האירוע אמש היה שיא בכל הקשור למכת המכרסמים שמטרידה קשות את תושבי העיר.

אמא לשני ילדים, תושבת בני ברק, מספרת ל'בחדרי חרדים' על החרדה בעקבות המקרה. "ישר כששמעתי על המקרה סגרתי את כל החלונות בבית, "היא מספרת. "אני בחרדה על הילדים שלי. אני גרה בקומה ראשונה וזה מה שחסר לי, שיכנס לי איזה עכברוש לבית".

אברהם, אביה של הפעוטה שהותקפה אמש ע"י חולדה ואושפזה, סיפר לרינו צרור בגלי צה"ל: "כולה נטפה דם - ההערכה של הצוות הרפואי היא שכמה עכברושים תקפו אותה במיטה, כבר מספר חודשים אנחנו מצלצלים שוב ושוב ומתריעים לעירייה על המכה ופשוט לא נעשה דבר".

יעקב וידר, חבר מועצת העיר אמר בגל"צ: "תושבי בני ברק נמצאים בסכנת חיים מה עוד צריך לקרות כדי שיתעוררו בעירייה ויעשו את המוטל עליהם ולא במילים, אלא במעשים?!"

בתיעוד נוסף שהתפרסם אמש (שלישי) מספר תושב בני ברק כי שמע רעשים בתוך רכבו ובשל כך שם מלכודת בתא המטען. בתיעוד למצלמה הוא חשף את המכרסם שנלכד.

אתמול פרסמנו כאן לראשונה את התכנית של עיריית בני ברק למאבק בתופעה המטרידה. בעירייה תחילה התכחשו לבעיה וראש העיר אף טען בישיבת מועצת העיר כי העיר "נקייה מאוד". אך עם התגברות התלונות, בעירייה הבינו כי הם אינם יכולים להתעלם מהנושא.

לפי תכנית העבודה שהוגשה לעירייה, ה"טיפול האגרסיבי" יחל ב-01.07.2023 בכפוף לאישור ההלוואה על ידי משרד הפנים, וימשך כארבעה חודשים כאשר תיעשה הפסקה לסירוגין מ 15.09.23, קרי ערב ראש השנה, בדילוגים של ימי עבודה המותאמים לימי החג וזאת עד ל - 26.10.23, קרי סיום חג סוכות ולאחר מכן תמשיך הפעילות באינטנסיביות עד - 30.11.23 - פעילות שתיפסק 7 ימים לפני חג החנוכה.

שדרן 'קול חי' יענקל'ה פרידמן התראיין ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ותקף בלהט את התופעה: "הטענה שמכת העכברים והחולדות היא בגלל הרכבת הקלה זה ממש מופרך – החפירות ברמת גן, פתח תקווה ועוד אבל אין שם עכבר אחד", אמר.

פרידמן תיאר את חומרת המצב ואמר: "לא נעים לומר, אבל אנשים מתארים שבטבורה של בני ברק, ברחוב רבי עקיבא, עכברים וחולדות מגיחים מן האסלות. לפני כמה חודשים ראש עיריית בני ברק בכלל התכחש לעניין החולדות. גם הפרויקטור שמטעם העירייה הוא בכלל בניגוד עניינים כי הוא מנכ"ל החברה שבאה לפתור"

לדבריו "אתה הולך בבני ברק ואתה רואה תשתיות כמו בעזה. הביוב קורס, העכברים חוגגים וראשי העיר עוסקים בסגן השלישי. לעירייה יש המון כסף ממתחם ה-BBC, אבל שם זה הייטק אז אין עכברים. גם אם אין חינוך לניקיון ואיכות סביבה בציבור החרדי, שמנחם שפירא שמנהל את אגף התברואה כבר 5 שנים יצא בהסברה. לא ייתכן שנותנים דו"חות לציבור".

דובר העירייה קיוי הס שוחח אמש עם קו הסקופים ואמר כי "אף פעם לא הכחשנו את קיומה של הבעיה. מינוי פרויקטור הוא תוצר של הבנה שנדרש מישהו שיסתער על הנושא. הצפי שבין 3 חודשים לחצי שנה נתחיל לראות שינוי בעיר".

 

עכברים חולדה עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד