י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
דרמה ברגע האחרון

בליכוד החליטו: הצבעה נגד כל המועמדים לוועדה למינוי שופטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכונס מאז שעות הבוקר בלשכתו בכנסת. בקואליציה בוחנים מהלך שיאפשר דחייה של חודש בבחירות לוועדה למינוי שופטים. גוטליב שמסרבת להסיר את מועמדותה ספגה צעקות מאמסלם ודרעי | גנץ מאיים בפיצוץ השיחות במידה והבחירות יידחו

בליכוד החליטו: הצבעה נגד כל המועמדים לוועדה למינוי שופטים
בנימין נתניהו צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכונס מאז שעות הבוקר בלשכתו בכנסת יחד עם ראשי הקואליציה. נתניהו זימן אליו חברי כנסת מהליכוד ומעוצמה יהודית וביקש מהם למשוך את מועמדותם לוועדה לבחירת שופטים.

בקואליציה מתכוונים להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש. עד עתה הסירו את מועמדותם חברי הכנסת, אוריאל בוסו, אלי דלל, מושיקו פסל ומשה סעדה. גוטליב הבהירה כי היא לא מתכוונת להסיר.

בקואליציה ינצלו את התקנון שקובע כי במידה ויש מועמד אחד לוועדה לבחירת שופטים אז עוברת ההצבעה להיות בעד או נגד, וחברי הקואליציה יצביעו נגדה ובכך יידחו הבחירות בחודש.

שר המשפטים יריב לוין ירוויח בכך דחייה נוספת במינוי השופטים, וחודש נוסף להמשך הדיונים בבית הנשיא על הסכמות. בתוך כך, סיעת הליכוד הצביעה בעד דחיית הבחירות והצבעה נגד כל המועמדים.

בתגובה לכוונה לדחות את הבחירות, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מכנס בשעה זו את צוות המשא ומתן של המחנה הממלכתי - ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני, ביחד עם ח"כ גדי אייזנקוט.

מהמחנה הממלכתי נמסר: "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה".

עוד נמסר: "אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

מלכתחילה, נתניהו התכוון להביא נציג אופוזיציה, ולהודיע שעד סוף המושב יחוקקו כמה סעיפים מהרפורמה המשפטית כמו סבירות ויועמ"שים. אך התנגדות סמוטריץ ובן גביר ומרידת גוטליב הביאו לדחייה המסתמנת.

גוטליב שנועדה מוקדם יותר עם נתניהו וראשי הקואליציה ומסרבת כאמור להסיר את מועמדותה אמרה בריאיון לחדשות 12: "מה שהם הציעו זה שאנחנו נעשה את המהלך הזה שידחה את הבחירות. אני השבתי - או שבוחרים את אוריאל בוסו מש"ס ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית או אותי ואת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית".

גוטליב הוסיפה: "כל עוד הוועדה קיימת, אין סיבה שלא יהיה שם רוב של שני נציגי קואליציה".

גוטליב גם ציינה שבמהלך הישיבה ספגה צעקות מהשר אמסלם ויו"ר ש"ס אריה דרעי. "צעקו עליי שאני פוגעת בקואליציה. לא מעניין אותי הפופולריות שלי", אמרה. "הדבר היחיד שנוגע לי זה הערכים שלי. המועמדות שלי היום, אני מבהירה, זה ניצחון האידיאולוגיה והערכים".

 

 

 

 

ועדה לבחירת שופטים הליכוד בנימין נתניהו טלי גוטליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד