א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
191 חברות פעילות

האמת מאחרי יצרני הרכב הסיניים

בסין 191 יצרני רכב פעילים ומאות יצרנים שנפתחים ונסגרים כל הזמן • הסיכון לצרכן: הפסקת יצור של דגם שרק נרכש או רכישה של מוצר בוסר ולא בשל

האמת מאחרי יצרני הרכב הסיניים
רכב של מותג הנגצ'י שפעילותו, כמו רבים אחרים, נסגר צילום: הנגצ'י

שוק הרכב הסיני עשוי להיות מקום מבלבל במיוחד: לנו, הישראלים, מספרים שסין היא אימפריה של יצור רכב, במיוחד חשמלי, ושיצרני הרכב הסינים הם גופים רבי עוצמה ויציבים, אבל בפועל זה לא תמיד המצב: ליצרני הרכב הסינים יש גוף אשר מפקח על פעילותם אשר נקרא CAAM, ארגון הגג של יצרני הרכב הסינים – ואותו ארגון אחראי על רישומי היצרנים בסין.

לפי פרסומים שעולים בגופים סינים, כעת יש בסין 191 יצרני רכב פעילים, אבל מה שיותר מעניין הוא כמה כאלה קמים וכמה כאלה נופלים – והמספרים מעניינים. כך, לפי הנתונים, בסין רשומים כעת 191 מותגי רכב שונים. כל זה טוב ויפה כמובן, אבל מתוך אותם 191 מותגים, שלושה קרסו בחודשיים האחרונים וארבעה נוספו בחודשיים האחרונים. זו לא טעות: יתכן שהמכונית הסינית הבאה שיבטיחו לכם היא מכונית שקיימת בדיוק שנה שנתיים – ויתכן שהמכונית הסינית הבאה שתקנו תהיה מכונית שעוד מעט שמה ישכח.

כך, לפי הנתונים שמפרסם ארגון הגג של יצרני הרכב הסינים אשר מתפרסמים בתקשורת בסין, במהלך החודשיים האחרונים שלושה יצרני רכב סגרו את שעריהם: LETIN, יצרנית רכב אשר יצרה מכוניות עירוניות, NIUTRON ו- הנגצ'י (יצרנית ששמה רק דומה לשמה של יצרנית רכבי היוקרה הסינית הונגצ'י אשר משווקת בישראל רכבים חשמליים, אבל אינה קשורה בשום אופן להנגצ'י).

המקרה של הנגצ'י מעניין: דווקא הנגצ'י נחשבה, מאז שנת 2020 אז הוקמה, ליצרנית מאוד חזקה בגלל הגב האדיר שלה: הנגצ'י היתה חלק מקבוצת הבניה הסינית אוורגרנד אשר נחשבה לאחת מחמש הגדולות בסין, אבל אוורגרנד קרסה וכנראה שהנגצ'י הלכה ביחד איתה. מדוע הסינים האלה קרסו? בגלל התחרות, בגלל קושי לגייס הון, בגלל שהמחירים בסין של רכב חשמלי הולכים ויורדים, בקיצור שוק מורכב מאוד.

אבל, יש גם חדשות טובות: לצד היצרנים שנעלמו יש גם כאלה חדשים שהוקמו: ג'ייקו, תת-מותג של צ'רי, אומודה, תת מותג נוסף של צ'רי שהוא שם שהיצרנית המציאה כדי לשווק מחוץ לסין מכוניות ששמן לא ישמע זר מדי לאוזניים מערביות, הויאזי, יצרנית של מכונית חשמליות עירוניות זעירות ו-הוקאי, יצרנית של רכב מסחרי.

 

רכב חשמלי סין שוק הרכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד