ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
לקראת פיצוץ

דרמה בבחירות לוועדה: גנץ ולפיד מאיימים בפרישה מהשיחות בבית הנשיא

באופוזיציה מאיימים בפיצוץ השיחות בבית הנשיא בעקבות כוונת הקואליציה להצביע נגד כלל המועמדים ובכך לדחות הבחירות לוועדת השופטים בחודש. גנץ אמר לנשיא כי אם הקואליציה תפר את הסיכומים בנוגע לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה, המשמעות תהיה הפסקת השיחות 

דרמה בבחירות לוועדה: גנץ ולפיד מאיימים בפרישה מהשיחות בבית הנשיא
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

באופוזיציה מאיימים בפיצוץ השיחות בבית הנשיא בעקבות כוונת הקואליציה להצביע נגד כלל המועמדים לוועדה לבחירת שופטים ובכך לדחות את הבחירות בחודש.

בעקבות כוונת הקואליציה, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והודיע לו כי במידה והקואליציה תפר את הסיכומים בנוגע לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, המשמעות תהיה הפסקת השיחות בבית הנשיא.

מוקדם יותר נמסר מהמחנה הממלכתי כי, "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה".

עוד נכתב בהודעת המחנה הממלכתי: "אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי גנץ מכנס בשעה זו את צוות המשא ומתן של המחנה הממלכתי - ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני, ביחד עם ח"כ גדי אייזנקוט.

מיש עתיד נמסר: "על רקע החלטת נתניהו לבטל את הבחירות לוועדה למינוי שופטים ובעקבות כך לסיים את השיחות בבית הנשיא, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד יכנס את סיעתו לישיבת סיעה מיוחדת כעת".

לפיד מסר: "נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים. הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הבטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות".

בתגובה לאיומים נמסר בהודעה משותפת לראשי הקואליציה: "ראש הממשלה, כל ראשי הקואליציה וסיעת הליכוד, אינם מוכנים לקבל מצב שבו חבר כנסת יפעל על דעת עצמו ויפר את ההסכמים הקואליציוניים, בפרט בנושא רגיש זה.

לכן החליטו ראשי הקואליציה, בלית ברירה, להפעיל את הסעיף בתקנון הכנסת שמאפשר להשאיר את המצב כפי שהוא ולא לבחור באף מועמד, עד שיתקיימו בחירות חדשות בתוך 30 יום".

עוד נאמר בהודעה: "רק אתמול גנץ אמר שהוא יפוצץ את השיחות אם ייבחרו 2 נציגי קואליציה. זה לא קרה, ועדיין גנץ ממשיך לקרוא לפיצוץ השיחות.

ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להפסיק להציב אולטימטומים ולהפסיק להמציא תירוצים כדי לפוצץ את השיחות.

אחרי 3 חודשים של סירוב עיקש מצד האופוזיציה לכל הצעה שהובאה על ידי נציגי הקואליציה, כולל הצעות שהועברו בימים האחרונים ולא זכו כלל למענה, ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להמשיך בשיחות ולהגיע להסכמות ללא דיחוי".

הרפורמה המשפטית ועדה לבחירת שופטים בנימין נתניהו בני גנץ יאיר לפיד יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד