ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
נאום לוחמני

טראמפ תקף את ביידן, האשימו בשחיתות, ונשבע להעמידו לדין

הנשיא לשעבר טראמפ שעומד לדין בימים אלה בשלל תיקים פליליים, תקף את הנשיא ביידן, תיאר אותו כ"מושחת" והתחייב להעמידו לדין אם ינצח בבחירות ב-2024

טראמפ תקף את ביידן, האשימו בשחיתות, ונשבע להעמידו לדין
טראמפ בהצגת תכנית המאה צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תקף את הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, האשים אותו בשחיתות, ונשבע להעמידו לדין, מספר שעות לאחר הדיון בתיק הפלילי נגד טראמפ בגין ניהול לקוי של מסמכים סודיים.

בנאום שנשא בפני קהל תומכיו בניו ג'רזי, אמר טראמפ כי ביידן יוגדר כנשיא המושחת ביותר של ארצות הברית, והוסיף: "אבל אנחנו ננצח". הוא הוסיף כי עצוב לראות "נשיא מושחת" מנסה לעצור את יריבו הפוליטי בהאשמות מופרכות, כלשונו.

הוא הדגיש כי אם ייבחר לנשיא, הוא ימנה "תובע ציבורי אמיתי" שירדוף אחרי ביידן, וטען כי ביידן רוצה לשלול ממנו את חירותו, "אין לנו יותר דמוקרטיה, יריב פוליטי נעצר והמדינה שלנו נמצאת במצב של דעיכה מסוכנת".

טראמפ המועמד הרפובליקני הפוטנציאלי לבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב המתוכננות לשנת 2024 התייחס לכתב אישום נגדו בתיק המסמכים הסודיים. "השימוש הנתעב ביותר בכוח בהיסטוריה של ארצות הברית, מה שמעיד על כך שההאשמות הללו היו מפוברקות, התערבות בבחירות וניסיון לזייף ולגנוב אותן", כלשונו.

טראמפ מתח ביקורת וציין כי ביידן שמר על מסמכים סודיים מאז שהיה סגן נשיא וסנאטור. הוא גם ציין כי שרת החוץ לשעבר והמועמדת לנשיאות הילרי קלינטון "הפרה את החוק ולא הואשמה, כפי שקרה עם ביידן".

בנושא אחר אמר נשיא ארה"ב לשעבר כי יסיים את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה תוך 24 שעות, הבטחה שחזר עליה במהלך החודשים האחרונים.

כזכור אתמול (שלישי) התייצב נשיא ארה"ב לשעבר בפני בית משפט במיאמי - פלורידה, כדי להשיב על ההאשמות נגדו הקשורות להחזקה שלא כדין של מסמכים הקשורים לביטחון לאומי כאשר עזב את תפקידו, וכן על כך ששיקר לפקידים שביקשו שיחזיר אותם.

דונלד טראמפ נשיא ארה''ב בחירות ארה"ב 2024

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד