כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
דרמה בבחירות לוועדה

נציגת האופוזיציה נבחרה ברוב של 58 מול 56; גוטליב לא נבחרה

ההצבעה במליאה על נציגי הוועדה לבחירת שופטים הסתיימה. בתום הליך ספירת הקולות שארך שעות רבות, נבחרה נציגת האופוזיציה קארין אלהרר ברוב 58 לעומת 56 שהתנגדו. בנציגת הקואליציה גוטליב תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו | בחירות של נציג הקואליציה בוועדה תוך 30 יום

נציגת האופוזיציה נבחרה ברוב של 58 מול 56; גוטליב לא נבחרה
נתניהו מצביע במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההצבעה במליאת הכנסת על נציגי הוועדה לבחירת שופטים הסתיימה. בחברת הכנסת קארין אלהרר תמכו 58 לעומת 56 שהתנגדו. בחברת טלי גוטליב תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו. לפיכך נבחרה ח"כ אלהרר כנציגת הכנסת לוועדה ותתקיים בחירה לנציג נוסף תוך 30 יום.

כמה מחברי הכנסת של הקואליציה הצביעו בעד חברת הכנסת מיש עתיד. לאחר פרסום התוצאות יצאה ח"כ גוטליב, שלא נבחרה, ממליאת הכנסת וצעקה: "בושה, בגלל כל הקואליציה".

על פי דיווחים, ספירת הקולות שהתעכבה התבצעה לא פחות מ 3 פעמים. בפעם הראשונה יצא 58- 57 לאלהרר. ח"כ אושר שקלים מהליכוד קרא להצבעה חוזרת בה יצא: 58-56. בספירה השלישית לבקשתו - נציגי הקואליציה שוכנעו שאלהרר ניצחה.

השר מיקי זוהר תקף בריאיון לחדשות 12: "חברי קואליציה שהצביעו בעד ח"כ קארין אלהרר הם כאלה שחפצים בהפלת ממשלת הימין. זה מעשה נבזי שפגע במחנה".

בתוך כך, התוצאות בוועדה לבחירת דיינים: בחברת הכנסת פנינה תמנו תמכו 60 לעומת 54 שהתנגדו והיא נבחרה לכהן בוועדה. תתקיים בחירה לנציג נוסף תוך 30 ימים.

התוצאות בוועדה לבחירת קאדים: בחבר הכנסת אחמד טיבי תמכו 51 לעומת 59 שהתנגדו, בחבר הכנסת מנסור עבאס תמכו 51 לעומת 60 שהתנגדו. לפיכך לא נבחר אף נציג ותתקיים בחירה נוספת תוך 30 ימים.

התוצאות בוועדת המינויים לקאדים-מד'הב: בחבר הכנסת חמד עמר תמכו 55 לעומת 59 שהתנגדו. לפיכך לא נבחר נציג ותתקיים בחירה נוספת תוך 30 ימים.

בתוך המליאה הוצב דוכן הצבעה עם פרגוד וכל חבר כנסת ייכנס בתורו להצביע. ההצבעה כוללת גם את בחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי דיינים ולוועדה למינוי קאדים.

בישראל ביתנו החליטו לתמוך בנציגת הקואליציה ח"כ טלי גוטליב. "כמו שהודענו מראש- אנחנו פועלים לפי מסורת של שנים שהייתה מקובלת בכנסת. לא מתערבים מי נציג הקואליציה. נצביע לנציג קואליציה ונציג אופוזיציה. אנחנו לא רוקדים לפי החליל של נתניהו", נמסר בהודעת המפלגה.

מנגד, סיעת המחנה הממלכתי הודיעה כי חבריה לא יצביעו בעד ח"כ טלי גוטליב. "לא נשחק במשחקים ונסתכן בהשארת ח"כ גוטליב כחברה בוועדה לבחירת שופטים משום שזה עלול לפגוע בבחירות השופטים. מצביעים בעד ח"כ קארין אלהרר בלבד".

מוקדם יותר איימו באופוזיציה בפיצוץ השיחות בבית הנשיא בעקבות כוונת הקואליציה להצביע נגד כלל המועמדים לוועדה לבחירת שופטים ובכך לדחות את הבחירות בחודש.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והודיע לו כי במידה והקואליציה תפר את הסיכומים בנוגע לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, המשמעות תהיה הפסקת השיחות בבית הנשיא.

קודם לכן נמסר מהמחנה הממלכתי כי, "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה".

עוד נכתב בהודעת המחנה הממלכתי: "אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. לפיד מסר: "נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים. הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הבטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות".

מובילי המחאה איימו כי, "אם לא תמונה היום הועדה לבחירת שופטים עם חברת האופוזיציה כחלק ממנה: קוראים לציבור לצאת לקפלן הערב בשעה 20:00. נתניהו החליט להרוס את המדינה - רק הציבור יכול להציל את ישראל מדיקטטורה חשוכה".

בעקבות האירועים הפוליטיים, נרשמו ירידות בבורסה. הבנקים כבר במינוס 2%, הנדל"ן נחתך ב-2.3% ומדד הדגל ת"א 35 יורד ב-1%. הדולר מזנק מול השקל ונסחר ב3.63 ואף היה כבר ב3.65 בשעה 10.20. היורו מתחזק ב-1.5% ונסחר ב-3.90 שקלים.

מדד ת"א 35 ו-125 נסוגים בעד 1.2% ומדד הנדל"ן נסוג ב-2.3%.

 

 

 

 

ועדה לבחירת שופטים מליאת הכנסת טלי גוטליב הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד