ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
אחרי ניצחון האופוזיציה

לפיד וגנץ מקפיאים את שיחות ההידברות: "בלי ועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא"

יו"ר המחנה הממלכתי וראש האופוזיציה נשאו הצהרות אחרי הניצחון בוועדה לבחירת שופטים לפיד: "בלי ועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין וועדה – אין שיחות". גנץ: "ראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ניסה ונכשל"

לפיד וגנץ מקפיאים את שיחות ההידברות: "בלי ועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא"
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשאו הערב (רביעי) הצהרה משותפת לאחר ניצחון האופוזיציה בבחירות לוועדה למינוי שופטים.

לפיד אמר: "יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים, אני מברך את קארין ואת פנינה, אני מודה לכל מי שעשו במלאכה, אני מודה לחברי הקואליציה שפעלו אתנו באחריות ובממלכתיות".

לפיד הוסיף: "עד כאן הבשורות הטובות – מאוד. הבשורות הטובות פחות, היא שיש נציגה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין וועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר.

נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין וועדה – אין שיחות".

לפיד טען: "נתניהו התחייב בפני הנשיא, אבל אז קרס תחת הלחץ של שותפיו. הוא הפסיד בהצבעה כי אפילו בקואליציה שלו יש אנשים הגונים שהדמוקרטיה חשובה להם והחליטו לשים קץ לשקרים.

נתניהו אמר היום, ״תפסיקו עם האיומים ועם התירוצים״. היחידים שאיימו עליו הם יריב לוין וסמוטריץ' והוא נכנע להם כמו תמיד".

עוד אמר לפיד: "הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות המדינה היא אסון מתגלגל. היא לא מצליחה לנהל את הכלכלה, לא את הבטחון, לא את יחסי החוץ ואפילו לא את עצמה.

אין להם מנדט להרוס את הדמוקרטיה ואת המדינה. אין להם מנדט לרסק את בית המשפט. הם לא ראויים לאמון ולא מסוגלים לנהל את המדינה.

אנחנו לא נפסיק להלחם, אנחנו לא נוותר, אנחנו לא נפסיק להיאבק, עד שהממשלה האיומה הזו תעבור מן העולם ותשחרר את מדינת ישראל מן הכאוס והזעם שהיא מביאה עלינו כל יום מחדש.

ישראל היא מדינה מופלאה. בחירתן של קארין ופנינה היא הוכחה לכך שיש פה בכנסת מספיק כוחות חיוביים, שרוצים לחיות ביחד, שרוצים שהמדינה הזו תיראה אחרת ותנהג אחרת באזרחיה. איתם נמשיך לעבוד למען מדינת ישראל ולמען הדמוקרטיה  הישראלית", אמר. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "ראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ניסה ונכשל".

גנץ הוסיף: "מברך את חברי הכנסת האחראיים שהביאו לבחירה נכונה. נתניהו נכנע לקיצוניים. נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית". גנץ התייחס לדברי מזכיר הממשלה והבהיר: "לא היו כל הסכמות על חזרת דרעי לשולחן הממשלה".

יאיר לפיד בני גנץ הרפורמה המשפטית ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד