כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"פתרונות טכנולוגים"

בשורה לנוסעים: סוף לניתוקים הסלולריים ברכבת

סוף סוף זה קורה: משרד התקשורת ומשרד התחבורה החליטו לפעול במשותף לרישות כל הרכבות בארץ בקליטה סלולרית זאת, במטרה למנוע ניתוקים חוזרים ונשנים במהלך הנסיעה ברכבת

בשורה לנוסעים: סוף לניתוקים הסלולריים ברכבת
רכבת אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"סליחה.. התנתקנו..", מי שנוסע דרך קבע ברכבת ישראל מכיר את הבעיה: במהלך שיחה או גלישה באינטרנט, לפתע התקשורת הסלולרית מתנתקת.

בעקבות הפניות הרבות, הוחלט על הקמת צוות בין משרדי המשותף למשרדי התחבורה והתקשורת, רכבת ישראל וחברות הסלולר, שיפעל במשותף למציאת פתרונות טכנולוגיים להבטחת קליטה רציפה לכל אורך המסילה, בכל קווי רכבת ישראל.

כזכור, לפני תקופת מה פעלה הממשלה לקליטה סלולרית מלאה בכביש 16 המחבר בין מוצא לירושלים, בפרט במנהרות שבהן היו בעיות התנתקות. הנחיה חדשה תוודא כי במסגרת הקמת כל מנהרה או פרויקט אחר שבו אין קליטה סלולרית ישירה, תונח תשתית מתאימה שתמנע ניתוקים.

תוך פחות מחודשיים הושלמה פריסת הרשת לאורך כביש 16, לרבות בכל המנהרות לאורך התוואי באורך כולל של 4.7 ק"מ זאת, במסגרת התכנית לרישות כל המנהרות החדשות והקיימות בארץ בקליטה סלולרית. כעת כאמור פועלים למציאת פתרון מיידי להבטחת קליטה מלאה בכל קווי הרכבת, וכן להבטחת כיסוי Wi-Fi בכל הקרונות.

הבטחת קליטה סלולרית רציפה ואמינה לנוסעי הרכבת תאפשר לנצל ביתר יעילות את זמן הנסיעה לעבודה או ללימודים, ותחזק את האטרקטיביות של השימוש בתחבורה הציבורית.

במשרד התחבורה הגיבו: "ניתוקים סלולריים אינם רק בעיה של אי-נוחות, אלא גם סוגיה בטיחותית עקב הצורך בתקשורת זמינה ואמינה בעת חירום. פעלנו למציאת פתרון מתאים למנהרות וכעת אנו פועלים יחד עם משרד התקשורת, רכבת ישראל והחברות הסלולריות למיפוי הקטעים הבעייתיים בכל קווי הרכבת ולמציאת פתרונות ליישום מיידי."  

 

 

רשת סלולרית גלישה סלולרית בעיות קליטה רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד