כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
השאלה שמשגעת את כולם

מאחורי הקלעים: אלה בכירי הליכוד שהצביעו עבור מועמדת האופוזיציה

לאחר הדרמה במליאה שבה נבחרה מועמדת האופוזיציה לחברה לוועדה לבחירת שופטים, רבים תוהים מי הם אותם אנשי ליכוד ש"ערקו" והצביעו עבורה. על פי הערכות של פוליטיקאים ופרשנים, ברשימת העריקים ישנם שני ראשי ועדות ושני שרים מהליכוד | ומה הצביע רה"מ נתניהו עצמו?

מאחורי הקלעים: אלה בכירי הליכוד שהצביעו עבור מועמדת האופוזיציה
נתניהו ולוין בכניסה למליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הדרמה שהתרחשה היום (רביעי) במליאה כשהאופוזיציה רשמה הישג עם היבחרה של קארין אלהרר כנציגה בוועדה למינוי שופטים, בעוד מתמודדת הקואליציה, חברת הכנסת טלי גוטליב רשמה הפסד צורב, עלתה השאלה מי הם אותם חברי הליכוד ש"בגדו" בגוש והצביעו עבור המועמדת של האופוזיציה, למרות הסיכום כי יצביעו נגד המינוי כדי לדחות את ההצבעה בחודש.

בתיעוד מערוץ הכנסת נראה יו"ר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת יולי אדלשטיין לוחש דבר מה על אוזנו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וזה הולך ומעביר מסר לאוזנו של ח"כ חילי טרופר, רבים טענו כי התיעוד מפליל את אדלשטיין ומסמן אותו כעורק המרכזי.

אך פרשנים ובכירים במערכת הפוליטית חשפו לפחות ארבעה שמות מרכזיים בליכוד שהצביעו בעד מועמדותה של אלהרר. כך, הפרשן בן כספית טוען מפי מקורותיו כי חוץ מאדלשטיין, הצביעו למועמדת של האופוזיציה גם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן וכן שני שרים: השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל וכן שר הביטחון יואב גלנט.

הארבעה הללו סומנו מזמן על ידי האופוזיציה כחולייה החלשה של הליכוד וכראשי הקבוצה שמתנגדת לחקיקת הרפורמה המשפטית במתכונתה המקורית כפי שהגה שר המשפטים יריב לוין.

בגל"צ דווח כי ח"כ זאב אלקין ובכירים באופוזיציה ידעו מראש על חמישה עריקים מהקואליציה שעמדו איתם בקשר בימים האחרונים והודיעו שיצביעו בעד אלהרר.

מורן אזולאי דיווחה כי אמנם גנץ תקף את נתניהו חזק ודיבר על פיצוץ השיחות, אבל ניסה במקביל לגייס עריקים. לאורך היום ובאמצע המהומה, ערך חילי טרופר מטעמו של גנץ פגישות חשאיות ושיחות טלפון עם חברי קואליציה (מפתיעים, לא חשודים מיידיים). כבר בצהריים הבין שיש רוב.

העיתונאי בן כספית כותב כי התרחיש שהתממש זה מה שנתניהו רצה שיקרה ואף נתניהו עצמו הצביע לאלהרר. "האופוזיציה קיבלה את הנציגה שלה, המחאה לא תתרומם, לוין נדחק לפינה והרווחנו עוד חודש. על פי הגרסה הזו, רון דרמר ניצח את לוין".

"אגב, דרמר", טוען כספית, "הוא ישב היום כל היום בכנסת, שם הוא כמעט לא נראה עד עכשיו. עבד על תפירת התוצאות. ומי שניהלה את כל זה מטעם "יש עתיד" היא מנהלת הקמפיין של אלהרר, ח"כ מירב בן ארי. ומי ערקו לקארין אלהרר, על פי הערכת גורמים באופוזיציה? ביטן, אדלשטיין, גמליאל, גלנט, נתניהו. שמכחישים בתוקף".

 

ועדה לבחירת שופטים יולי אדלשטיין דוד ביטן קארין אלהרר יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד