י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אבל בפלטבוש

הרבי שנודע בכינויו ראש הישיבה מבאסטאן הלך לעולמו

בפלטבוש שבברוקלין איבדו היום את אחד ממנהיגיה - האדמו"ר רבי פנחס דוד הוורוויץ מבאסטאן זצ"ל שכונה ראש הישיבה מבאסטאן הלך לעולמו בגיל 78

הרבי שנודע בכינויו ראש הישיבה מבאסטאן הלך לעולמו
האדמו''ר מבאסטאן פלטבוש זצ''ל צילום: די וואך

ברוך דיין האמת: משכונת פלפטבוש בברוקלין בניו יורק מגיעה הבשורה המעציבה על הסתלקותו של האדמו"ר רבי פנחס דוד הורוויץ זצ"ל מבאסטאן פלטבוש שנודע בכינויו "ראש הישיבה מבאסטאן" והוא בן 78.

האדמו"ר זצ"ל נולד לאביו האדמו"ר רבי משה מבאסטאן זצ"ל שהיה חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב, ונקרא על שם זקנו מייסד שושלת בוסטון הרב הקדוש רבי פינחס דוד (הראשון) מבוסטון זיע"א.

בבחרותו למד בישיבת 'תורה ודעת'. האדמו"ר הקים את ישיבתו 'נועם התורה' על שם בעל ההפלאה, שם העמיד תלמידים הרבה, לאחר הסתלקות אביו האדמו"ר רבי משה זצ"ל הוכתר האדמו"ר לצד אחיו האדמו"ר הרא"ח זצ"ל למלא את מקומו של אביו.

אף שהנהיג את העדה במשך קרוב לשלושים שנה, בכל זאת נהג האדמו"ר בפשטות ונעימות ובמשך שנים רבות כונה בתואר ראש הישיבה. האדמו"ר היה אף בקשר קרוב עם דודו האדמו"ר הרלוי"צ ועם בן דודו האדמו"ר רבי פינחס דוד (השני) מבוסטון שהתגורר בבורו פארק והיו האדמ"ורים בקשרי ידידות בלב ונפש.

כאביו, הרבי זצ"ל אף נודע כמלחין פורה, ולקראת שמחת נישואי אחד מצאצאיו הוציאו חסידיו תקליט מניגוניו.

האדמו"ר היה ממנהיגיה הרוחניים של פלטבוש החרדית, ובית מדרש בפלטבוש היווה אבן שואבת לחסידים ואנשי למד בעלי בתים ואנשי עסקים שמצאו בבית מדרשו מגדל אור של תורה וחסידות.

בשנים האחרונות נחלש האדמו"ר מאוד, אך המשיך את עבודת הקודש במסירות ממש, עד שנגזרה הגזרה.

הותיר אחריו את בניו הרה"צ שליט"א ומשפחתו המפוארת.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

באסטאן פלטבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד