כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קטסטרופה נוראית

לפחות 80 מהגרים טבעו מול חופי יוון

לפחות 80 מהגרים טבעו לאחר שסירה עם 700 מהגרים טבעה מול חופי יוון. הרשויות טוענות כי מאמצי ההצלה נמשכו במהלך הלילה. הרשויות היווניות מסרו כי יותר מ-100 בני אדם חולצו מהים. הסירה התהפכה באחד מהאזורים העמוקים ביותר של הים התיכון

לפחות 80 מהגרים טבעו מול חופי יוון
מהגרים צילום: Pixabay

לפחות 80 מהגרים טבעו למוות לאחר שסירה עמוסה עם 700 טבעה היום מול חופי יוון לפני שמגה יאכטה באורך 300 רגל חילצה יותר מ-100 ניצולים מהים התיכון.

הקורבנות, ככל הנראה, הם בעיקר גברים מפקיסטן, סוריה ומצרים ומהרשות הפלסטינית, טבעו כשהסירה התהפכה מול חצי האי הפלופונס הדרומי של יוון, זוהי ספינת המהגרים הקטלנית ביותר במדינה השנה. ספינות משמר החופים, חיל הים יצאו למבצע חיפוש והצלה נרחב שכלל גם מטוס ומסוק חילוץ השתתפו בחילוץ.

הרשויות אמרו ש-104 בני אדם חולצו עד כה לאחר שהסירה טבעה בלילה הקודם באחד האזורים העמוקים ביותר של הים התיכון כ-70 קילומטרים דרומית-מערבית לפלופונס. לא ברור כמה נוסעים עשויים להיות עדיין במים או לכודים, הרשויות המשיכו במאמץ החילוץ במשך הלילה.

דובר משמר החופים, ניקולאוס אלקסיו, אמר לטלוויזיה הממלכתית ERT כי הסירה "התהפכה וטבעה" לפנות בוקר של יום רביעי במקום שהוא נחשב "בין המקומות העמוקים בים התיכון".

על ספינת המהגרים הטבועה היה 700 בני אדם, אך הרשויות היווניות אמרו כי הם עדיין לא יכולים לאשר את המספר. דובר משמר החופים אמר כי "לא ניתן לתת מספרים מדויקים" על האנשים שהיו על הסיפון, אך הסירה הייתה "עמוסה יתר על המידה".

 

 

 

יוון מצרים פקיסטן מהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד