י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאן הגענו?

מכמיר לב: חיפש שאריות בזבל וזו התגובה שקיבל

לאחרונה מתרבים המראות הקשים של אזרחים בכל גיל מחטטים באשפתות כדי לדלות שאריות ממה שהשליכו הצרכניות פירות, ירקות רקובים ומה שביניהם. אזרח טוב שראה בן 80 מלקט פירות מהאשפה גילה לתדהמתו את עובדי הסופר הסמוך מגרשים אותו. כך הגיבו מנהלי המקום

מכמיר לב: חיפש שאריות בזבל וזו התגובה שקיבל
מחפש אוכל באשפה צילום: מתוך פייסבוק יהיה בסדר

סיפור עצוב שמעיד על יוקר המחיה המשתולל. מאזין התכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל בשם אבי שיתף בסיפור עצוב לו היה עד במו עיניו. "עברתי ליד סניף של 'רמי לוי' ברחוב רוטשילד בכפר סבא. אדם מבוגר, אני מעריך בן 80, פותח את פח הזבל הצמוד לסניף ולוקח משם פירות שהושלכו לפח על ידי הסניף. מיד קופצים עליו עובדי הסניף, ואומרים לו 'אסור לך לקחת כלום מהפח'".

"הוא ממשיך וכאילו לא שומע, אך הם נחושים ומגרשים אותו משם. אני שואל, למה? זרקתם פירות וירקות לפח, משמע, אתם לא רוצים אותם. הם הפכו לרשות הכלל. למה לא לאפשר לאנשים עניים, שידם לא משגת לקנות פירות וירקות, לקחת מהפח? למה הרשעות הזאת?". נשאר אבי פעור פה ללא תשובה וכאזרח מודאג הוא פנה לתוכנית ושיתף את פרטי המקרה שלא יוצא לו מהראש.

בהפקת 'יהיה בסדר' פנו לרשת 'רמי לוי' וממנה נמסר בתגובה: "המדיניות של רשת רמי לוי שיווק לתרום את כל הפירות והירקות לעמותות ולנזקקים. 'רמי לוי בשכונה' לא מנוהל על ידי הרשת ולכן עליכם לפנות למנכ"ל 'קופיקס'".

מטעמו של מנכ"ל קופיקס, פיני שיטרית, נמסר בתגובה לגל"צ: "בדקתי את הנושא עם מנהל החנות ולהלן התייחסותי: מדובר בפחי אשפה של כל הדיירים בבניין. הדיירים התלוננו על כך שמגיעים אנשים והופכים את פחי הזבל כשהם מחפשים מוצרים רקובים ו/או שאינם ראויים למכירה וגורמים לבעיות תברואה במקום. זו לא הפעם הראשונה שהוא מגיע ומחטט בפחי האשפה ומוציא אשפה לרשות הרבים. פקחי העיריה שהיו במקום ביקשו לשפוך אקונומיקה על המוצרים שנזרקו מכוון שאינם ראויים לאכילה (פעולה שלא עשינו). בכל מקרה הנחיתי את המנהל לנהוג בנימוס כלפי האנשים".

חיפושים בזבל פח אשפה יוקר המחיה פירות וירקות פירות רקובים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד