כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"די לוויתורים"

לראשונה מאז הקמת הממשלה: אנשי ימין יפגינו נגד רה"מ נתניהו

ברקע חוסר המשילות המסתמנת של הממשלה הנוכחית והרפיסות אל מול דרישות האופוזיציה, לראשונה מאז הוקמה הממשלה יקיימו בימין הפגנה נגד רה"מ נתניהו בדרישה לקדם את הרפורמה המשפטית. ההפגנה תתקיים מול מעונו של רה"מ בקיסריה והמוחים יקראו "די לוויתורים"

לראשונה מאז הקמת הממשלה: אנשי ימין יפגינו נגד רה"מ נתניהו
"מחאת המיליון" הפגנת הימין בירושלים צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

אחרי כישלון הקואליציה בהצבעה לוועדה לבחירת שופטים ועצירת השיחות בבית הנשיא על ידי המחנה הממלכתי ויש עתיד, בימין זועמים ודורשים לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית באופן מיידי גם ללא הסכמת הקואליציה.

בימין לא מסתפקים רק בהצהרות וכחלק מהזעם, תתקיים הערב לראשונה מאז הוקמה הממשלה הפגנה של תומכי הרפורמה המשפטית מול מעונו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה - בדרישה לקדם את החקיקה במהירות האפשרית.

בהפגנה שיזמה תנועת "אם תרצו" - תעלה קריאת המפגינים לראש הממשלה לממש את 64 המנדטים שיש בידו. "די לוויתורים הבלתי פוסקים לאנרכיסטים ולסרבנים ולאופוזיציה. 64 מנדטים דורשים להפסיק את הכניעה. כך לא משיגים יציבות, כך משיגים חולשה וחוסר יכולת לפעול", נכתב בהזמנה להפגנה. 

נזכיר כי אמש לאחר הכישלון בהצבעה, חברי ממשלה זעמו בעקבות בחירתה של אלהרר וקראו גם הם לקדם את הרפורמה כעת. "אני קורא לראש הממשלה, לשר המשפטים וליו"ר ועדת החוקה - להביא מיידית להצבעה במליאה את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שנייה ושלישית. רפורמה עכשיו!", דרש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

שר התקשורת שלמה קרעי תקף:"המטרה של גנץ ולפיד היא לא באמת לבוא להסכמות אלא לחולל מהומה ולנסות להביא להפלת הממשלה. אחרי שהם קיבלו נציגה בוועדה, הם מציבים עוד אולטימטום ולא מוכנים לקבל את ההכרעה הדמוקרטית של הציבור. בעיניי צריך להשיב להם אולטימטום נגדי, שהיא הקו האדום מבחינתנו להרכב הוועדה לבחירת שופטים. אם הם לא מוכנים - צריך להתקדם להצעה להרכב הוועדה כמו שאנחנו רוצים".

חבר בצוות המשא ומתן בבית הנשיא מטעם הליכוד, חה"כ חנוך מילביצקי קרא גם הוא לקדם את הרפורמה: "נגמר הסיפור, השתחררנו. הפרצוף האמיתי של גנץ ולפיד נחשף. אין עלינו מגבלות יותר ועכשיו כל הגיבורים מאחורי הפרגוד יעמדו למבחן הציבור ויוכיחו לעם ישראל אם הם ימין או לא. הגיע הזמן להחליט בעצמנו איזה חוקים נכון להעביר כרגע ולגשת למלאכה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח אמש לראשי המפלגות כאשר ניסה לשכנע אותם לדחות את הבחירות לוועדה לבחירת שופטים כי אם לא תושג פשרה הקואליציה תתחיל בחקיקה חד צדדית של הרפורמה.

"בתוך חודש וחצי נתחיל בחקיקה חד צדדית של חלקים ברפורמה אם לא תושג פשרה", הבטיח ראש הממשלה.
כך התנהלה שיחת ראשי המפלגות וראש הממשלה בנימין נתניהו. בן גביר: "לא מבין למה צריך לוותר". סמוטריץ׳: "אפשר לוותר כי תהיה חקיקה".

נתניהו: "נדחה, ואם אין הסכמה אצל הנשיא נלך מיד לחקיקה שתעבור בחודש וחצי הקרוב". בן גביר: "אם אני אמשוך את קרויזר אני נופל". נתניהו: "תקבל שרה (סון הר מלך) במקומו"

דרעי הביע תרעומת על בן גביר: "למה אתה רוצה הכול מהכול - גם חקיקה מלאה, גם נציגים, גם בחירות עכשיו. זה לא מקובל עליי. לא עובדים ככה בקואליציה"

ביבי נתניהו הרפורמה המשפטית מחאה קואליצית הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד