כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המקום היה סגור

"החלון עף מההדף": נס בגן הילדים היהודי באודסה

צוות הגננות של הגן היהודי של חב"ד באודסה, נדהמו הבוקר לגלות כי חלון עף מהדף פיצוץ: "מזל שזה היה בלילה ולא היו ילדים במבנה. קרה לנו נס גדול"

"החלון עף מההדף": נס בגן הילדים היהודי באודסה
החלון בגן הילדים צילום: באדיבות המצלם

בגן הילדים 'משפחה' של חב"ד בעיר אודסה שבאוקראינה, חגגו הבוקר נס גדול. צוות הגננות של הגן היהודי בעיר, הגיעו הבוקר לפתוח את שערי הגן, כבכל יום, ונדהמו לראות כי נגרם נזק למקום בעקבות ההפגזות.

"החלון עף מההדף", סיפר רב העיר ושליח חב"ד הרב אברהם וולף, "מזל שזה היה בלילה ולא היו כאן ילדים. הכול היה חלילה יכול להסתיים אחרת".

הרב וולף ורעייתו הרבנית חיה, התפרסמו בתקשורת הבינלאומית לאחר שימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה הקשה באוקראינה, חילצו במבצע דרמטי 120 ילדים יתומים מבית הילדים 'משפחה'.

בתחילה, שוכנו הילדים בעיר ברלין שבגרמניה, שם קיבלו בית חם ומחסה על ידי הקהילה היהודית. בחודשים האחרונים, לאחר שהעלויות הכלכליות הפכו לעול גדול במיוחד, שבו הילדים יחד עם הצוות החינוכי, לעיר הולדתם אודסה.

"אנחנו מנסים לנהל פה חיי שגרה תחת אש", מספרת הרבנית חיה וולף, "חשבנו שככל שיחלוף הזמן, כך הסכנה תלך ותפחת, אבל מסתבר שבדיוק הפוך".

בעקבות האירוע הבוקר, פועל הרב וולף יחד עם ארגון ההצלה של חב"ד JRNU למיגון מיידי של מוסדות החינוך היהודיים בעיר. "לילדים שנמצאים אתנו אין בית אחר מלבד המוסדות שלנו", אומר הרב, "התחלנו כבר הבוקר במבצע מיגון רחב היקף, בכדי שנוכל להמשיך ולנהל חיי חינוך וקהילה, למרות ההפגזות הבלתי פוסקות".

גן ילדים נס אודסה מלחמת אוקראינה רוסיה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד