כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שערורייה אנטישמית

חבר פרלמנט ליטאי מאשים את היהודים בשואה

רמיג׳יוס ז'מיטאיטיס, חבר פרלמנט ליטאי אנטישמי, ממשיך להתפאר בהצהרות אנטישמיות, על אף שהוא נמצא תחת חקירה בגין הסתה נגד יהודים. הוא כועס על ביקור ראש ממשלת ליטא בישראל, ומאשים את יהודי ליטא במוות של העם הליטאי

חבר פרלמנט ליטאי מאשים את היהודים בשואה
חקירה. אילוסטרציה צילום: unsplash

חבר פרלמנט ליטאי אנטישמי נמצא תחת חקירה משטרתית בגין התבטאויות אנטישמיות, ועדיין ממשיך לפרסם הצהרות המקוממות את הקהילה היהודית ומאשים יהודים בביצוע שואת ליטא.

ביום שלישי האחרון שיתף הפוליטיקאי פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו מתח ביקורת על ראש הממשלה אינגרידה שימוניטה, שביקרה לאחרונה בישראל. הפוליטיקאי התייחס לכותרות בהן מדברת ראש הממשלה על הקשרים ההיסטוריים בין ליטאים ליהודים. זה הרגיז אותו, מאחר ולדעתו ביקורים כאלה ופיתוח יחסים דו-צדדיים אינם מקובלים.

"זה מגעיל ששימוניטה מדברת שטויות כאלה, ב-1944 ב-3 ביוני טבחו יהודי ליטא יחד עם רוסים בכפר ליטאי את האנשים שחיו בו. זה מראה שוב שנציגי ממשלתנו יורקים לגמרי על התקופה של בין 1941-1944 בליטא. אלו רציחות שנעשו על ידי יהודים שחיו בליטא והרגו ליטאים שלנו".

עוד כתב: "לא הבנתי את המדיניות הערכית של ממשלתנו, אם תיסעו לישראל ותעקבו אחר סיפורי הידידות, תוכלו ללכת להנצחות ה-9 במאי ברוסיה בשנה הבאה" כתב. הוא התייחס למצעד הניצחון שרוסיה מקיימת מדי שנה במוסקבה ובה מציינת רוסיה את הניצחון על הנאצים.

"הייתה שואה יהודית, אבל שואה גדולה עוד יותר של ליטאים הייתה בליטא, אם הפוליטיקאים שלנו בישראל יתנצלו בפני היהודים, מתי היהודים יתנצלו בפנינו?" התלונן האנטישמי.

בליטא דווח, כי משרד התובע הכללי של ליטא פתח בחקירת דבריו של חבר הפרלמנט בטענה שיהודים הרגו ליטאים במהלך מלחמת העולם השנייה.

פאינה קוקליאנסקי, יו"ר הקהילה היהודית בליטא, אמרה לתקשורת המקומית כי על המדינה להגיב להצהרות הללו, ולנקוט בצעדים למניעת אנטישמיות.

ליטא שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד