כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בשבוע הבא

בג"ץ הורה למדינה להשיב לעתירה נגד הגדלת תקציבי הישיבות

בית המשפט העליון הורה למדינה להגיש עד יום חמישי הבא את תשובתה לעתירה נגד הגדלת תקציבי הישיבות. בעתירה נכתב: "הגדלת התקציבים למוסדות תורניים פוגעת אנושות בציבור הסטודנטים"

בג"ץ הורה למדינה להשיב לעתירה נגד הגדלת תקציבי הישיבות
לומדי תורה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
בית המשפט העליון הורה היום (חמישי) למדינה להגיש עד יום חמישי הבא את תשובתה לעתירה הדורשת ממנה להסביר ולנמק מדוע לא יבוטל הסעיף שנוגע להגדלה המשמעותית של התקציב המיועד למוסדות לימוד תורניים, בהם ישיבות וכוללי אברכים. 

נזכיר כי התאחדות הסטודנטים עתרה לבג"ץ על מנת שייתן צו על תנאי וצו ביניים בבקשה לקיום דיון דחוף בעתירה נגד תקציב המדינה. העתירה באה על רקע העלייה בתקציבי המוסדות התורניים והכספים הקואליציוניים לישיבות.

לטענת העותרים, בעוד שהתקציבים למוסדות החינוך התורניים עלו, תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה נשחק ונשאר על קנו לאורך קרוב לעשור. 

התאחדות הסטודנטים דורשת לבטל את סעיף 5 להחלטת הממשלה שכותרתה "יישום הסכמים קואליציוניים והסכמים פוליטיים בעלי משמעות תקציבית בשנים 2023-2024", שעוסק במוסדות התורניים.

בעתירה נכתב: "הגדלת התקציבים למוסדות תורניים פוגעת אנושות בציבור הסטודנטים, אינה שוויונית, יוצרת אפליה בוטה לטובת ציבור מסוים ומהווה ניסיון לעקוף הוראות חוק מפורשות".

עוד נכתב: "מהלך זה עולה כדי ניסיון לעקוף את הוראות חוק הסיוע באופן אשר יעמיק את הפער ואי השוויון בין התקציבים המוענקים ללומדים במוסדות תורה לבין התקציבים המיועדים לסטודנטים וסטודנטיות במוסדות להשכלה גבוהה".

בית המשפט העליון ישיבות עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד