ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ברקע המתיחות

הערכות: בן גביר לא יאריך את כהונת המפכ"ל

רנ"צ קובי שבתאי לא יקבל שנה נוספת בתפקיד המפכ"ל, כך מעריכים בסביבת השר לביטחון לאומי | השניים צפויים לקיים פגישה, במהלכה יודיע בן גביר למפכ"ל על החלטתו הסופית

הערכות: בן גביר לא יאריך את כהונת המפכ"ל
בן גביר ושבתאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן מעריכים היום (חמישי) כי השר אינו צפוי להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי. 

כהונת המפכ"ל צפויה להסתיים בתחילת השנה הבאה. גורמים בסביבת בן גביר אמרו כי האפשרות שהשר לא יאריך את הכהונה בשנה נוספת היא לא בלתי סבירה. יחד עם זאת, השניים טרם נפגשו כדי לדון בעניין.

היחסים בין המפכ"ל לבן גביר ידעו עליות ומורדות בחודשים האחרונים. רק לאחרונה נשמעו השניים בשיחות סגורות כשהם מותחים ביקורת האחד על השני.

אחד האירועים החריגים שאירעו במסגרת המתיחות בין השר למפכ"ל, הייתה הדלפת השיחה בין המפכ"ל לשר. בשיחה שעסקה בהקמת המשמר הלאומי והתייחסה למגזר הערבי, אמר המפכ"ל לבן גביר, בין היתר: "אין מה לעשות, הם רוצחים אחד את השני, זה הטבע שלהם".

"הדברים הודלפו באופן מגמתי וזאת במטרה לפגוע במפכ"ל ובמשטרת ישראל", תקפו אז במשטרה. עוד אמרו בארגון כי "הדברים שהודלפו משיחת טלפון אישית בין השר לביטחון לאומי למפכ"ל המשטרה הינם חלקיים ויוצרים תמונה מעוותת".

איתמר בן גביר מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד