כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מקורבים לחיזבאללה

מפגינים לבנונים תקפו בנקים לאחר שהפרלמנט ​​נכשל בבחירת הנשיא

מפגינים השחיתו כמה בנקים והציתו צמיגים מזרחית לביירות כשהם מתוסכלים מכך שנמנעה מהם גישה לכספם. אל המפגינים הצטרף השר המייצג את המפלגה הדמוקרטית הלבנונית, בעל ברית של חיזבאללה והמשטר הסורי

מפגינים לבנונים תקפו בנקים לאחר שהפרלמנט ​​נכשל בבחירת הנשיא
לבנון צילום: Pixabay

מפגינים השחיתו את החזית של כמה בנקים והציתו צמיגים בפרבר כ-8 ק"מ מזרחית לביירות ביום חמישי, הם מתוסכלים מכך שנמנעה מהם גישה לכספם. חיילים וכוחות ביטחון פנים נפרסו במספר בנקים בביירות מחשש להתקפות דומות.

קבוצות של מפגינים הפגינו מול מסגד אל-אמין במרכז העיר ביירות, הניפו כרזות המגנות פגיעה בכספיהן והאשימו את מערכת המשפט בשחיתות. הם דרשו להחזיר את כספם וקראו לבוא בחשבון עם נגיד הבנק המרכזי ריאד סלאמה, איגוד הבנקים וכל פקיד אחר המעורב בשחיתות.

אל המפגינים הצטרף עיסאם צ'רפאדין, השר המייצג את המפלגה הדמוקרטית הלבנונית בראשות טלאל ארסלאן, בעל ברית של חיזבאללה והמשטר הסורי. ההפגנות הגיעו 24 שעות בלבד לאחר שהפרלמנט הלבנוני לא הצליח לבחור נשיא בפעם ה-12.

משקיף פוליטי, שביקש לא להזכיר את שמו, אמר שלמחאות ברחובות האזור הנוצרי ברובו יש מסר פוליטי. "המחאה מול סניפי הבנק נועדה להעביר מסר פוליטי ללחוץ על האופוזיציה, שמסרבת למועמד של חיזבאללה, סולימאן פרנג'ה, לנשיאות", אמר.

משרד החוץ האמריקאי הביע את אכזבתו מהכישלון בבחירת נשיא. "אנחנו מודאגים,אנו מאמינים שמנהיגי לבנון והאליטות שלהם חייבים להפסיק לשים את האינטרסים והשאיפות שלהם מעל תושבי ארצם".

לבנון חיזבאללה בנקים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד