כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תקציב האברכים ועולם הישיבות

"לא יעבור רטרואקטיבית": השר ביטון בהקלטה למנהלי המוסדות

בצל העיכוב בהעברת התקציבים לישיבות ולכוללים, השר חיים ביטון טען בהקלטה למנהלי המוסדות כי יש כרגע דיון משפטי קטן  ולאחריו הוא מקווה שהאברכים והישיבות יקבלו את הכסף שמגיע להם. עם זאת ביטון הבהיר לגבי התקציב הרטרואקטיבי שהובטח: "זה עדיין לא סגור"

"לא יעבור רטרואקטיבית": השר ביטון בהקלטה למנהלי המוסדות
חיים ביטון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר במשרד החינוך חיים ביטון שיגר אמש (בין חמישי לשישי) הקלטה למנהלי מוסדות בשל העיכוב בהעברת התקציבים שהובטחו וטען כי כבר בימים הקרובים הכסף יעבור. עם זאת ביטון הבהיר כי כרגע רק הכסף לחודשים הבאים יעבור ולא רטרואקטיבי.

בימים האחרונים התברר כי משרד האוצר עדיין לא העביר את התקציב החודשי לישיבות ולכוללים. מדובר בעיכוב של שבועיים מהמועד המקורי בו אמור משרד האוצר להעביר את התקציב.

ביטון אמר בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים': "מנהלי מוסדות יקרים אני חורג ממנהגי שלא להשאיר הודעות בקבוצות, אבל אני משאיר כאן עקב הרגישות הגדולה בנושא התקציב של האברכים ועולם הישיבות".ביטון טען כי, "לאחר התכתשות ארוכה מול האוצר, קיבלנו מייל שיתכן ואני מקווה מסיים את הסאגה. מחר בבוקר נקיים ישיבה של כל הצדדים שבעניין בכדי שנוכל לעמוד בהבטחותינו ולהגיע לסף שסוכם בהסכמים".

ועל כן, הוסיף ביטון, "כל דבר אחר שנאמר הוא אינו נכון. יש כרגע דיון משפטי קטן שאני אמור לסיים אתו ביום ראשון ובכך אנחנו מקווים בעזרת השם שסוף סוף האברכים והישיבות יקבלו את הסך שמגיע להם".

ביטון הבהיר לגבי התקציב הרטרואקטיבי שהובטח, "אני חייב לציין שזה עדיין לא סגור. בנושא הזה קיימים עדיין התדיינויות כאלו ואחרות ומורכבויות משפטיות, ועל כן אני אומר שמראש אנחנו ניתן בשלב זה את הקדימה אני מקווה שבשלמותו או קרוב לזה ובעזרת השם נעבור גם את המשוכה הזאת".

לדבריו, "הפרדנו בכוונה בהתייעצות עם ראשי המפלגות החרדיות את הרטרואקטיבי בכדי לגרום לכך שלא יהיה עיכוב נוסף בתשלום הקבוע שצריך להיות, ובעזרת השם נגיע לכלל ההבטחה בקרוב ממש - סליחה על העיכוב", סיים.

 

 

חיים ביטון משרד האוצר תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד