כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נתניהו "המבריק" ו"המבוהל"

אלקין חושף: "ידעתי על חמישה ברזל, אחד נמנע"

חבר הכנסת אלקין שפעל מאחורי הקלעים לניצחונה של אלהרר בהצבעה על חברי הוועדה למינוי שופטים, טוען כי בניגוד לטענות שמספר העריקים מהקואליציה הגיע גם לשמונה, "אני מראש ידעתי על חמישה ברזל, ברגע האחרון אחד החליט להימנע" | וגם באופוזיציה מודים: נתניהו נתן ההופעה "מבריקה" בוועדה

אלקין חושף: "ידעתי על חמישה ברזל, אחד נמנע"
אלקין ונתניהו בימים יפים יותר צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר הכנסת זאב אלקין שעבר בשבועות האחרונים לא מעט כדי להשיג רוב לבחירתה של נציגת האופוזיציה קארין אלהרר לחברת הוועדה לבחירת שופטים, טוען לפרשן יוסי ורטר ב'הארץ' כי ההצלחה של האופוזיציה בהצבעה השבוע היא נקודתית ולא ניתן להסיק מכך שאותם עריקים יצביעו נגד הרפורמה המשפטית.

"איני יכול לומר שמי שהצביעו איתנו הפעם לא יתמכו ברפורמה, או בחלקים ממנה", אומר אלקין לורטר, "ההצבעה הזו נבעה לא רק מאידיאולוגיה אלא מקשרים אישיים מהיכרותי עם נפש האדם, מידיעה מי רוצה לסגור חשבון עם מי. בהצבעה גלויה יהיה להם קשה יותר".

בניגוד לטענה שנשמעה לאחר ההצבעה, שלפיה מספר העריקים מהקואליציה הגיע גם לשישה עד שמונה, אלקין טוען שלא היא. "אנחנו הבאנו את כל חברי האופוזיציה שהיו בארץ, 54. מהקואליציה הצביעו לקארין עוד ארבעה. אני מראש ידעתי על חמישה ברזל, ברגע האחרון אחד החליט להימנע".

בנוגע למועמדותה של חברת הכנסת גוטליב אמר אלקין: "טלי היתה קוריוז, לא היה לה שמץ של סיכוי להיבחר. לא האמנתי למשמע אוזניי כששמעתי שנתניהו נפגש איתה. היא לעולם לא היתה נבחרת. חוק המספרים הגדולים לא היה מאפשר זאת".

ההופעה המרשימה של נתניהו בוועדת חוץ וביטחון

עוד חושף ורטר כי "יום לפני שהתבזה במליאה, הופיע נתניהו בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. שלוש שעות הוא ישב שם. שני חברי ועדה, דווקא מהאופוזיציה, תיארו את הסקירה הארוכה שנתן כ"מבריקה" ו"מרשימה". לדבריהם הוא היה במיטבו: חד, מתמצא, שולט בפרטים".

"אתה שומע אותו מדבר על ביטחון, על אסטרטגיה, על התמונה הגיאו־פוליטית, ואתה מבין שהאיש משכמו ומעלה. ואז, אחרי 24 שעות, אתה מגלה ביבי אחר. מבוהל, מולך שולל בידי קומץ קיצונים משיחיים", אמר לורטר חבר ועדה שאינו אוהד את נתניהו, לשון המעטה.

"לוי אשכול טבע בשנות ה–60 את המונח "שמשון דער נעבעכדיקער", כמשל לישראל של אותם ימים: חזקה, אך משימה עצמה כחלשה".

זאב אלקין טלי גוטליב קארין אלהרר ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד