ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
כי גדול בקרבך

50 רגעים: מהטרקלין ועד סיום מסעו ההיסטורי של ראש הישיבה

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מסכם עם 50 תמונות ווידאו ממסעו ההיסטורי של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן בארה"ב. מטרקלין פתאל בנתב"ג, השבעה, כינוס 'אדירי התורה' ומסעות החיזוק בהיכלי התורה

50 רגעים: מהטרקלין ועד סיום מסעו ההיסטורי של ראש הישיבה
מסע הגרמ"צ ברגמן בארה"ב צילום: שוקי לרר, יוסי גולדברגר, דניאל ברנשטיין

ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שב ביום חמישי, לארץ, בתום מסע בן שבועיים ימים בארה"ב, במסגרתו השתתף במספר רב של כינוסי חיזוק והתעוררות, שהתקיימו בראשותו, כמו גם ביקר במוסדות התורה המרכזיים בעיר לייקווד ומחוצה לה, כשהוא נושא דברים נלהבים לרוממות שקידת התורה, לומדיה ועמליה.

במרכז המסע עמד ראש הישיבה בראשות מעמד "אדירי התורה" כאורח הכבוד ולשאת בו את המשא המרכזי. שעקב האבל הותר לו להופיע בעיצומם של ימי השבעה על בנו זצ"ל. לאחר הכינוס שב הגרמ"צ ברגמנן אל מעונו, להמשך השבעה על בנו זצ"ל. כשאת ביתו פוקדים אלפים רבים, בהם גדולי ישראל וראשי הישיבות, אדמו"רים ורבני קהילות, שעברו על פניו לנחמו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.

כאמור בעקבות אבלו, נדחו כינוסי החיזוק והתעוררות בהיכלי ומוסדות התורה, שראש הישיבה היה אמור להיות בראשם, הכריע לבני ביתו להאריך את שהותו בארה"ב בעוד כשבוע נוסף, על מנת לקיים ככל הניתן את משאות החיזוק שתוכננו.

בשבתות שהה ראש הישיבה בבית מקורבו הגאון רבי שלמה לעסין ראש כולל "יד אפרים" בלייקווד, שם התקיימו התפילות והסעודות. המונים, בהם גדולי תורה ויראה, צבאו על פתח הבית להתברך בברכת השבת מפיו. בעת רעווא דרעווין נשא דברי חיזוק והתעוררות לתורה ועמלה ומידות טובות.

תכף עם קומו מן השבעה, החל ראש הישיבה בנסיעות להיכלי ומוסדות התורה בעיר לייקווד וגלילותיה בפרט ובארה"ב בכלל. במרכזו יתקיים מעמד אלפים בהיכל ישיבת בית מדרש גבוה, בראשות ראשי הישיבה שהתכנסו למשא חיזוק מפיו, כשאלפים צובאים על דלתות ההיכל לשמוע את דבר ה' מציון. לאחר מכן נסע לכולל שמתקיים במרכז הסחר העולמי במנהטן, שם נשא שיחת חיזוק והתעוררות בפני מאות אברכי הכולל ובעלי העסקים. וכך במהלך כל השבוע, ביקר ראש הישיבה במספר מוסדות התורה בעיר לייקווד, ישיבות גדולות וקטנות, מתיבתות ותלמודי תורה.

כינוס ענק, תחת הכותרת "נשות אדירי התורה" התקיים ביום שלישי, כשראש הישיבה נושא דברים באורח נדיר, בפני אלפי בנות ישראל.

ביום רביעי בוקר, היום האחרון למסע החיזוק, לאחר תפילת שחרית במעונו, שימש ראש הישיבה בסנדקאות בבריתות שנערכו במעונו. לאחר מכן עברו על פני ראש הישיבה במשך כשעה ארוכה אלפי אברכים ובחורים לברכת צאתכם לשלום.

ביום רבי בערב יצא מבית האכסניה בלייקווד כשהמונים המונים של בני תורה מלווים את רכבו בשירה ובזמרה. מפני קוצר הזמן והיום העמוס, אנשי המשטרה, שליוו את פמליית הגרמ"צ לאורך כל ימי המסע, פינו את הדרך שתעשה במהירות לעבר שדה התעופה. ובערב יום ה' נחת ראש הישיבה בשדה התעופה בארץ.

הרב מאיר צבי ברגמן לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד