כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אחרי תקיפת החסיד

סערת קבר הנביא בכנסייה: המפגש שיביא סוף למתיחות?

בעקבות המתיחות סביב כנסיית סטלה מאריס בחיפה, קיימה המשטרה מפגש עם שורה של גורמים בעיר | המשטרה: "במהלך הפגישה קידמו הצדדים מספר פתרונות וקבעו דרכי עבודה" | מפקד התחנה בקריאה: "לא לקחת את החוק לידיים"

סערת קבר הנביא בכנסייה: המפגש שיביא סוף למתיחות?
המפגש בחיפה צילום: דוברות המשטרה

המשטרה קיימה היום (ראשון) מפגש עם שורה של גורמים בעיר חיפה, בעקבות המתיחות שגברה לאחרונה סביב כנסיית סטלה מאריס בעיר, על רקע הטענה כי במקום קבור אלישע הנביא.

מזה כמה שבועות שאל הכנסייה מגיעים חסידי ברסלב ועורכים תפילות מחוץ למתחם. הדבר גרם לא פעם לחיכוכים עם אנשי הכנסייה.

רק בסוף השבוע עצרה המשטרה תושב חיפה בחשד שתקף חסיד ברסלב שהגיע להתפלל מחוץ למנזר. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראה החשוד בועט בחוזקה בחסיד, שהיה עם צעיר נוסף, ומטיח אותו אל הרצפה.

לפי המשטרה, הגעתם של החסידים למקום יצרה חיכוכים עם ראשי הכנסייה וציבור המבקרים והמתפללים, עד לתקיפה אלימה שהתרחשה במקום בסוף השבוע האחרון.

• בעט בחסיד שהתפלל מחוץ לכנסייה - ונעצר | תיעוד

לאור האמור, ועל מנת למנוע כל סוג של מתיחות בסביבת מנזר, נפגשו הבוקר מפקד תחנת חיפה, סגן ניצב חיים אזרד, פיקוד התחנה, השוטרים הקהילתיים והאזוריים, ראשת העיר חיפה הד"ר עינת קליש רותם ומנכ"ל העיריה עם ראשי הכנסייה.

לפי המשטרה, במהלך הפגישה קידמו הצדדים "מספר פתרונות וקבעו דרכי עבודה ושיתוף פעולה על מנת למנוע את הישנותם של מעשים מהסוג הזה, ולמנוע כל חיכוך או מעשי אלימות".

בתוך כך, הוחלט כי המנזר יוגדר כ"נקודה חמה" המחייבת טיפול מיידי במקרי חירום, בנוסף להגברת הנוכחות וסיורי הניידות במקום. הן על מנת למנוע מתחים במנזר והן על מנת לשמר את מרקם החיים התקין בעיר חיפה.

מפקד תחנת חיפה סגן ניצב חיים אזרד קרא לציבור "שלא לקחת את החוק לידיים ובכל מקרה של חיכוך או התגרות במקום לפנות למשטרה".

חיפה כנסייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד