כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הפשרה ביחסים?

לראשונה מזה שבע שנים: התימנים יוצאים לטיסה ישירה לסעודיה

טיסה ראשונה יצאה אמש כאשר על סיפונה מוסלמים תימנים שביקשו לקיים את מצוות החג- עליה לחאג' | הטיסה מאותת על הפגת המתיחות בין שתי המדינות  

לראשונה מזה שבע שנים: התימנים יוצאים לטיסה ישירה לסעודיה
תימן צילום: pixabay

הטיסה הישירה הראשונה בין תימן לערב הסעודית מזה כמעט שבע שנים יצאה לדרכה אמש ולקחה יותר מ-270 תימנים מצנעא שבשליטת המורדים לג'דה, מה שמסמן על הקלת המתיחות בין שתי המדינות.

הטיסה של תימן איירווייס התקיימה במוצאי שבת ונשאה מוסלמים תימנים שיצאו לעלייה לרגל האסלמית השנתית , החאג', בעיר מכה שבסעודיה.

הטיסה המדוברת היא אחת מחמש שיובילו עולי רגל שיגיעו לאתר הקדוש ביותר לאיסלאם מנמל התעופה הבינלאומי של צנעא, לדברי חאליד א-שייף, ראש שדה התעופה בתימן.

קואליציה צבאית בראשות סעודיה סגרה את שדה התעופה של צנעא באוגוסט 2016 כחלק ממצור אווירי וימי על אזורים שבידי החות'ים בתימן. זה קרה שנה לאחר שהקואליציה התערבה בתימן ולאחר שהמורדים החות'ים האירניים הוציאו את הממשלה מהבירה צנעא. את שיחות השלום עם הקבוצה החות'ית באמצע .

שיחות השלום, שהתקיימו באפריל בצנעא, הגיעו בעקבות חידוש הקשרים הדיפלומטיים של ערב הסעודית ואיראן בחודשים האחרונים, עם הפגישה האחרונה בין שרי החוץ של המדינות בטהרן בשבת.

ריאד סייעה לאפשר חילופי שבויים באפריל בין מורדי תימן וכוחות הממשלה, ששחררו יותר מ-800 עצורים, והגביר עוד יותר את התקווה לסיים את המלחמה הממושכת.

הסכסוך בתימן גרם למותם של עשרות אלפי בני אדם ונחשב לאחד המשברים ההומניטריים הקשים ביותר בעולם וגם נתפס כ'מלחמת פרוקסי' בין ערב הסעודית לאיראן. לתימנים הנוסעים למכה לחאג' יצטרפו מיליוני מוסלמים מרחבי העולם.

 

תימן סעודיה מכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד