ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא ייאומן

מנהל בבי"ס היוקרתי לרפואה גנב חלקי גופות למכרן בשוק השחור

על פי החשד, המנהל לשעבר של חדר המתים בבית הספר היוקרתי לרפואה מכר חלקי גופות בשוק השחור |  כעת זה מגיע לתביעה בגין רשלנות ועוגמת נפש

מנהל בבי"ס היוקרתי לרפואה גנב חלקי גופות למכרן בשוק השחור
בניין האוניברסיטה צילום: Pixabay

בנה של אישה שגופתה נתרמה לבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד לצורך מחקר מדעי, הגיש תביעה ייצוגית, בעקבות האשמות על כך שמנהל חדר המתים לשעבר של האוניברסיטה גנב ומכר חלקי גופות. התביעה, שהוגשה בבית המשפט העליון בבוסטון, מסצ'וסטס, כוללת משפחות של 400 אנשים שתרמו גופות לצורך מחקר.

מוקדם יותר השבוע, חבר מושבעים פדרלי הרשיע את מנהל חדר המתים לשעבר, סדריק לודג', וארבעה נאשמים נוספים בגין האשמות שהם מכרו חלקי גופות שנתרמו לבית החולים האוניברסיטאי, בשוק השחור. הם הואשמו ב"קנוניה והובלה של סחורה גנובה".

התביעה הייצוגית תובעת פיצויים בגין רשלנות, הפרת חובה וגרימת עוגמת נפש. "לבתי ספר לרפואה כמו הרווארד מוטלת החובה להבטיח שגופות שנתרמו יטופלו כראוי ובהגינות ולהבטיח שהם משמשים למטרה המיועדת של מחקר מדעי", אמר ג'ף קטלאנו, שותף בקבוצת עורכי הדין קאצ'ס, המייצגת את משפחות הקורבנות. "כאשר יש הפרה של החובה הזו, הדרך שבה ניתן לפצות את המשפחה על כך היא באמצעות תביעת עוגמת נפש", הוסיף.

לודג' בן ה-55 ואשתו, דניס לודג', זממו למכור חלקי גוף כמו ראשים, מוחות, עור ועצמות לנאשמים אחרים הרשומים בכתב האישום הפדרלי. בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד הודיע שהוא פיטר את לודג' ב-6 במאי. הדיקאנים ג'ורג' דיילי ואדוארד הונדרט כינו את המעשים לכאורה "שגויים מוסרית" בפוסט באתר של בית הספר. "אנחנו מזועזעים לגלות שמשהו כל כך מטריד יכול לקרות בקמפוס שלנו - קהילה המוקדשת לריפוי ולשירות אחרים", נכתב בהודעה. "האירועים המדווחים הם בגידה בעקרונות בית הספר לרפואה, והכי חשוב, כל אחד מהאנשים שבחרו באופן אלטרואיסטי לרצות את גופם לבית הספר באמצעות תוכנית 'המתנות האנטומיות' כדי לקדם חינוך ומחקר רפואיים."

לודג' איפשר לכאורה לכמה לקוחות פוטנציאליים להגיע לחדר המתים באופן אישי, כדי לבחור אילו שרידים הם רוצים לקנות. על פי החשד, הוא לקח הביתה חלקי גוף אחרים או פרסם אותם באמצעות הדואר.

גופות שנתרמו לבית הספר לרפואה, לעומת זאת, נועדו להיות שמורות למטרות מחקר או הוראה בלבד. לאחר השימוש בהם, השרידים נשרפים לעתים קרובות ומוחזרים למשפחותיהם לקבורה.

גופות רפואה אוניברסיטת הרווארד שוק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד