א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בן גביר ביקש הבהרות

בהפגנות בחרמש ובירושלים: לוחמים הכו מפגינים - והושעו | תיעוד

בשני מקרים שונים תועדו הערב לוחמי מג"ב כאשר הם מכים מפגינים | ניצב אמיר כהן הנחה לקיים תחקיר ולהשעות את הלוחמים עד לסיומו | בירושלים: לוחם הכה מפגין חרדי באגרופים | ביישוב חרמש שבצפון השומרון: אלמנתו של יבגני ריידר הי"ד הותקפה באלימות קשה במהלך הפגנה

בהפגנות בחרמש ובירושלים: לוחמים הכו מפגינים - והושעו | תיעוד
השוטרים האלימים צילום: איתמר כרמון, חדשות כל העולם

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הנחה הערב (ראשון) להשעות מפעילות מבצעית שני לוחמים שתועדו תוקפים מפגינים במחאות שנערכו בחרמש ובירושלים.

בהפגנה שנערכה הערב בירושלים נגד הקמת קו הרכבת הקלה, תועד שוטר מג"ב מכה מפגין באגרופים ללא כל סיבה. מוקדם יותר, חלק מהמפגינים התפרעו, הציתו גדרות וחסמו את הציר לתנועה. בתיעודים מהמקום נראו שוטרים שנאלצו לפנות בכוח ילדים קטנים שהשתתפו בחסימת הציר.

עוד קודם לכן, פנה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לניצב אמיר כהן ודרש לקבל הבהרות בנוגע לתיעוד שבו נראה הלוחם מכה את אלמנתו של יבגני ריידר הי"ד. "פניתי למפקד מג"ב ולמשרד הביטחון (שמג"ב איו"ש בתחומו ובאחריותו) לבקש הבהרות על התיעודים החמורים המגיעים מהפגנה של תושבים בצפון השומרון. דין אחד לכולם בטח לאלמנה שמגיעה להפגין כנגד הפקרות דם יהודי באיזורים הללו", אמר בן גביר.

בהודעת משמר הגבול נאמר כי מפקד מג"ב הנחה על ביצוע תחקיר בראשות קצין בכיר. כמו כן הנחה מפקד מג"ב להשעות מפעילות מבצעית את שני הלוחמים שנראו בסרטונים עד לסיום התחקיר.

האירוע התרחש בעת שתושבי הישוב חרמש הגיעו למחות כנגד פתיחת המחסום שבשל פתיחתו, לטענתם, נרצח לפני כשבועיים מאיר תמרי הי"ד. בין המפגינים הייתה גם אלמנתו של יבגני ריידר הי"ד, מהישוב חרמש, שנרצח בפיגוע ירי לפני 18 שנים בדיוק כשהיה בדרכו לעבודתו.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מחה כנגד האלימות שהופנתה לתושבי הישוב וכנגד האלמנה ואמר: "לא השוטר האלים הזה הוא הבעיה. הבעיה היא הפיקוד הצבאי הבכיר והממשלה ששולחים אותם להכות ולכסח שכנים וקרובי משפחה של הנרצחים במקום לסגור את המחסומים. תתביישו לכם!, אתם מפקירים את הדם שלנו".

אלימות שוטרים בריונות שוטרים משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד