ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"לגלות אחריות"

גנץ: "קורא לנתניהו להקים את הוועדה ולחזור לחדר"

יו"ר המחנה הממלכתי קרא לנתניהו לא ללכת לחקיקה חד צדדית, להקים את הוועדה למינוי שופטים ולחזור להידברות. "חקיקה חד צדדית, תהפוך להתנתקות חד צדדית של נתניהו מהעם. כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת אחים", אמר

גנץ: "קורא לנתניהו להקים את הוועדה ולחזור לחדר"
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס היום (שני) להודעת נתניהו מאמש כי הקואליציה תקדם את הרפורמה המשפטית וקרא לחזור להידברות.

גנץ אמר: "ראש הממשלה הודיע אתמול שהוא מתכוון לחזור לחקיקה חד צדדית "באופן אחראי". זה כשל לוגי. התקדמות חד צדדית בחקיקת הפיכה המשטרית, היא לא צעד אחראי – היא צעד הרסני לחברה, לכלכלה, לביטחון ולדמוקרטיה הישראלית. זו לא אחריות – זו הפקרות.

בשבוע שעבר, לנתניהו היו שתי ברירות, הראשונה היא להביא לבחירת נציגת אופוזיציה ונציג קואליציה ולהקים את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, להמשיך בהידברות ולחתור להסכמות שימנעו כאן אסון. השנייה – היא להיכנע לקיצוניים, לבחור באינטרס הפוליטי הצר שלו על פני מדינת ישראל ולהביא לפיצוץ השיחות – נתניהו לצערי, בחר באפשרות השנייה.

אם נתניהו יחליט להחזיר אותנו שלושה חודשים אחורה, כולם יפסידו ממהלך כזה – ימין ושמאל, ערבים ויהודים, חילונים וחרדים. זה מאבק של lose-lose".

לדברי גנץ: "חקיקה חד צדדית, תהפוך להתנתקות חד צדדית של נתניהו מהעם. התנתקות, שתסתיים בכישלון. נתניהו – אתה יודע שאין למהלך הזה רוב בעם. כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת אחים – אני קורא לנתניהו, לא להיות זה שזורק את הגפרור ביער.

אם נתניהו יחליט על "הפיכה זוחלת" – הוא יתנפץ בקיר המציאות. הציבור מבין, העולם מבין, השווקים מבינים – וגם נתניהו צריך להבין: לא תהיה הפיכה משטרית. לא תהיה חקיקה חד צדדית. ספק אם יש לכך רוב בכנסת ובוודאות אין לכך רוב בעם. אין מצב שהחברה הישראלית תאפשר לזה לקרות".

לסיום אמר: "אני שב וקורא לו לגלות אחריות לאומית. למנות את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, לחזור לחדר, ולמצוא פתרונות שישמרו על הדמוקרטיה חזקה, ועל מדינת ישראל מאוחדת. אני מבטיח גם היום, ששום שיקול לא ינחה אותנו במחנה הממלכתי, מלבד האינטרס של מדינת ישראל. כך תמיד היה – וכך תמיד יהיה".

בני גנץ הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד