כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מגמת ירידה

לקראת עליית המס: יבואני הרכבים החשמליים מורידים מחירים

מבצעים, הנחות וברקע עליית המס ב-50% בסוף השנה: המשק במיתון ויבואני הרכב מתמודדים עם כמויות גדולות של מכוניות שהם לא יכולים למכור ומורידים מחירים בהתאם • במקביל לכך מספר מותגים חדשים נמצאים בדרך לישראל

לקראת עליית המס: יבואני הרכבים החשמליים מורידים מחירים
החשמלית החדשה MG צילום: MG4

מה משותף לחברת סקייוול, חברת MG, חברת יונדאי וחברת טסלה? התשובה הראשונה והברורה ביותר היא שהחברות האלה מייצרות מכוניות חשמליות ואפשר לראות אותן בכל פינה בישראל. אבל מעבר לכך המשותף לחברות האלה הוא שבשבועיים האחרונים כל היבואניות של הרכבים האלה (ובמקרה של טסלה – היצרנית) הודיעו על מבצעי מכירות.

סקייוול החלה לפרסם מבצע, ביבואנית MG מודיעים על מבצעי מכירות ל 4 MG החשמלית כחלק ממבצע מכירות גדול יותר, טסלה מודיעה על מבצע שבמסגרתו הלקוחות יוכלו לקבל עשרת אלפים קילומטרים של נסיעה בעמדות הטעינה המהירה של החברה, ה"סופרצ'ארג'ר" וגם ליונדאי יש מבצע מכירה שהיא מפרסמת בימים אלה, שכולל חלק מהגרסאות של איוניק 5 וגם יונדאי קונה.

סקייוול ET5: צילום רוני נאק

למה יבואני הרכב כל כך להוטים שנקנה עכשיו מכוניות חשמליות ואפילו נותנים לנו הנחות? כמה סיבות: המשק במיתון ויבואני הרכב מתמודדים עם כמויות גדולות של מכוניות שהם לא יכולים למכור. מעבר לזאת, הלקוחות קצת התעייפו ממכוניות חשמליות ומקצב השינוי הגדול שהן עוברות. לפי הדיווחים בישראל, כמה מותגים חדשים נמצאים בדרך לישראל, החל במותג חדש שנקרא "פורת'ינג" של יבואנית שברולט וכמה ביצרנית הרכב NETA וכמובן שיש גם מכונית מחודשת של טסלה מעבר לפינה – גרסה משודרגת של טסלה 3 אשר נקראת "היילנד".

הדגמים האלה יוצרים אצל הלקוחות לא מעט בלבול, כי כל אחד מהם מבטיח דברים שלקודמיו לא היו: יכולת טעינה משופרת, טווח חשמלי משופר, הרבה הבטחות שעלולות לגרום לתחושה של "ישן מפני חדש תוציא", כלומר מה שקנינו היום יהיה מיושן עוד חצי שנה.

אז מה עושים? קודם כל בל נשכח: מס הקניה על המכוניות החשמליות הוא מה שקובע את כללי המשחק. בשנה שעברה מס הקניה על המכוניות החשמליות עמד על 10%. בינואר הוא עלה ל-20% כי זהו המתווה שקבעה מדינת ישראל למס קניה לרכב חשמלי. בינואר הקרוב, עוד חצי שנה, מס הקניה על הרכב החשמלי יעלה ל 35% והמכוניות החשמליות יתייקרו שוב. אז האם לנצל עכשיו את המבצעים על הרכב החשמלי?.

יונדאי קונה EV: צילום יונדאי

התשובה תלויה בהרבה גורמים שנוגעים בעיקר לצרכים וליכולות שלכם. כלומר כל צרכן צריך לדעת מראש שיתכן שהרכב החשמלי שהוא קונה מהיבואן בהנחה באמת יחשב מיושן עוד כמה זמן. כלומר יצא דגם חדש של היצרנית, או דגם חדש של יצרנית אחרת, שלפתע יגרום לטווח להרגיש מעט צפוף. אבל האם אנחנו באמת צריכים את הכי חדש ומשוכלל או האם אנחנו צריכים רכב שבאמת ישרת את הצרכים שלנו?.

במקביל אנחנו צריכים לנצל את ההזדמנות ולבדוק היטב האם הרכב החשמלי שאנחנו רוצים לרכוש בהנחה באמת יחסוך לנו כסף. כלומר האם באמת יש כאן חיסכון משמעותי בדלק לאור הוזלת המחיר של הרכב ואלה ביחד מייצרים לנו חיסכון לעומת מכונית בנזין. ועוד נקודה חשובה: בבואנו לרכוש את הרכב עלינו לבדוק האם בכלל יש לנו יכולת לטעון אותו, כלומר האם יש לנו בבית את התשתית לעמדה? ואם אין לנו את התשתית, אז מה נעשה כשנצטרך לטעון? האם היבואן יהיה מוכן לתת למשל מבצעי הנחות והוזלות על טעינה כמו טסלה? כל השאלות האלה הן שאלות קריטיות שחשוב שנשנן לעצמנו לפני שאנחנו מסתערים על מכוניות חשמליות רק בגלל שהן מציעות הנחה. ואם אכן העסקה טובה – אז מזל טוב ודרך צלחה.

 

רכב חשמלי מסים טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד