כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תומכי טרור

חבר הפרלמנט היהודי: "בלגיה הפכה למרכז הפיננסי של חיזבאללה"

למרות הסנקציות האמריקניות נגד חיזבאללה, בלגיה ממשיכה לאפשר לזרוע הפוליטית של ארגון הטרור לפעול במדינה. החיזבאללה מקבל כספים דרך בלגיה מכיוון שהכספים נרשמים כ"כספים של פעילות פוליטית ולא צבאית"

פרייליך נואם בעצרת נגד איראן
פרייליך נואם בעצרת נגד איראן צילום: באדיבות המצלם

שרת החוץ הבלגית, האדג'ה לביב נשאלה על ידי חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך על כך שהזרוע הפוליטית של החיזבאללה מתנהלת בחופשיות בבלגיה, וזאת לאחר שארה"ב הטילה סנקציות על הזרוע הפוליטית של החיזבאללה. פרייליך אמר: "לביב בוחרת במשטרים מושחתים כמו איראן וחיזבאללה על חשבון המערב החופשי".

פרייליך ציין כי חיזבאללה הוא "שלוחה של המשטר האיראני, המדינה תומכת בארגון הטרור השיעי גם בידע וגם בנשק. בכך, חיזבאללה מערער את היציבות באזור ומבצע פיגועים ברחבי העולם".

עוד ציין: "הזרמת הכסף לחיזבאללה היא כבר זמן רב דאגה של ארצות הברית. איש העסקים הבלגי-לבנוני נאזם אחמד, הוא דמות מפתח בעסקאות הפיננסיות של הארגון, לכן הוא הוכנס לרשימת סנקציות על ידי משרד האוצר האמריקאי. גם בריטניה החליטה להקפיא את כל נכסיו של אחמד. בנוסף, בלגי נוסף נמצא בקשר עם חיזבאללה, מוראד באסם, הבעלים של חברת היהלומים MSD".

פרייליך הוסיף: "למרות הסנקציות האמריקאיות, האנשים האלה עדיין יכולים להעביר כספים דרך המדינה שלנו לחיזבאללה. כל עוד יציינו בהעברה ש"אפשר להשתמש בכסף רק למטרות פוליטיות", ברור שבדבר כזה אי אפשר לשלוט ושמנהיג הארגון, נסראללה, כנראה צוחק על כך".

לאחר הסנקציות האחרונות של ארה"ב, פרייליך ביקש לדעת האם בלגיה עדיין מתכוונת לאסור את הזרוע הפוליטית של חיזבאללה, כפי שכבר עשו הולנד, גרמניה, בריטניה ומדינות אחרות. הוא גם הגיש בקשה לדיון בפרלמנט בעניין הזה.

בתשובה לפרייליך הצהירה השרה לביב כי "לא ראוי לנקוט כרגע צעדים חדשים ברמה הלאומית". היא קבעה כי "נקיטת צעדים חדשים ברמה הלאומית אינה נשקלת בשלב זה", כי "לאיום של חיזבאללה נגד בלגיה אין התפתחות שתצדיק שינוי בעמדתנו הלאומית".

פרייליך הגיב: "שחיזבאללה מערער את היציבות בלבנון, מאיים על ישראל ב-100,000 טילים ומהווה חסות לטרור הגלובלי, כולם נראים בעלי חשיבות מינורית לשרה. העובדה שהמדינה שלנו תהפוך למרכז פיננסי עבור חיזבאללה היא משהו שהשרה מודה, לא ייאמן".

חבר הפרלמנט ציין כי חייבים למנוע את זה: "יותר ויותר ארגונים קיצוניים כמו חיזבאללה יעברו לארצנו כדי לברוח מרדיפות במדינות השכנות שלנו, זה צריך להיות מאמץ של הממשלה וזה באחריות השרה לביב למלא את תפקידה כאן".

פרייליך הזכיר את תפקידם של איראן וחיזבאללה בפיגועי טרור ברחבי העולם: "לפני מספר ימים הוציאה מערכת המשפט בארגנטינה צו מעצר בינלאומי נגד לבנוני שביצע ב-1994 פיגוע מטעם חיזבאללה, במרכז יהודי בעיר בואנוס איירס. 85 הרוגים ומאות פצועים. ב-2012 חיזבאללה ביצע פיגוע נגד אוטובוס עם יהודים בבולגריה, שישה בני אדם נהרגו. ובמרץ השנה הצליחו הרשויות ביוון למנוע ברגע האחרון פיגוע נגד מסעדה כשרה באתונה. "אנחנו צריכים לדחוק החוצה את הארגון הטרור הזה ובנותן החסות שלו, עכשיו נראה שלביב פורסת עבורם את השטיח האדום".

מיכאל פרייליך בלגיה חיזבאללה ארה''ב סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד