כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לקראת הכרעה

הספירה נמשכת: עמית בכר מוביל על אפי נווה

בתום ספירת מרבית הקולות מסתמן כי עו"ד עמית בכר נבחר הבוקר לראשות לשכת עורכי הדין. בכר: "בחירות מסכמים רק כשסופרים את התוצאה". אפי נווה: "הקרב שלא בטובתי הפך למלחמה של שמאל-ימין"

הספירה נמשכת: עמית בכר מוביל על אפי נווה
עמית בכר מצביע צילום: מרים אלסטר/פלאש90

בתום ספירת מרבית הקולות מסתמן כי עו"ד עמית בכר נבחר הבוקר (רביעי) לראשות לשכת עורכי הדין.

כזכור, יום הבחירות שהיה סוער במיוחד כלל תורים ארוכים בכניסה לקלפיות, לרבות אלו המרכזיים בירושלים ובתל אביב. הצדדים הטיחו בנוסף האשמות אחד על השני.

יצוין כי בכר מזוהה עם ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, ומנגד עו"ד אפי נוה, נחשב למועמד נוח יותר מבחינת הקואליציה.

במחוז הדרום, שמזוהה עם אפי נווה, בכר ניצח בפער קטן של קצת יותר מ-20 קולות. לעומת זאת במחוז הצפון  ניצח בכר בפער גדול. גם במחוז ירושלים שנחשב כמזוהה עם נוה, בכר מוביל על נווה וכך גם במחוז חיפה.

במחוז תל אביב, עדיין לא סיימו לספור את כ-15 אלף הקולות. מחוז תל אביב הוא הגדול ביותר. בכר מכהן כיום בשני תפקידים בלשכה, ממלא מקום יו"ר הלשכה ויו"ר מחוז ת"א, ועל כן מסתבר שהוא צפוי לקבל את מרבית הקולות במחוז. בהמשך היום יתפרסמו התוצאות הסופיות.

בכר אמר בריאיון ב-103FM: "בחירות מסכמים רק כשסופרים את התוצאה". הוא הוסיף: "אפשר לומר ברכות לעשרות אלפי עורכי הדין שעמדו בתור להצבעה, זה היה מחזה בלתי נתפס, מרומם את הלב. רציתי להגיד תודה לאלפי עורכי הדין שהסבו גאווה ללשכה, ולאלפי מתנדבים שחרדים לדמוקרטיה ובאו לעזור. זה חג לדמוקרטיה, פשוט כך".

בכר אמר עוד: "ברור למי היה האינטרס לשבש, התוצאות ילמדו. נווה, אדם שהורשע בקבלת דבר במרמה, שגנב את האמת וגנב גבול כי לא התאים לו שיידעו משהו, אני מציע לא להאמין למידע שיוצא מאנשים כאלה".

המועמד שמסתמן כמפסיד, אפי נווה אמר בריאיון ברשת ב' "הקרב שלא בטובתי הפך למלחמה של שמאל-ימין, התעלמו מהאג'נדה המקצועית של הלשכה", טען.

לדבריו, "הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד. לא באתי מתוך אג'נדה פוליטית אלא מקצועית. הייתי ראש לשכה שנחשב לאחד מהטובים שהיו".

אפי נווה עמית בכר לשכת עורכי הדין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד