י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המאבק ביוקר המחיה

הרשות להגנת הצרכן מחייבת את חברות המשקאות להוריד המחיר

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להוציא צו מינהלי להפסקת הפרה לשלוש חברות המשקאות הקלים השולטות בקטגוריה לאחר שהעלו את המחירים ב- 7%-8% ערב חג הפסח ותכננו העלאה נוספת בקרוב

הרשות להגנת הצרכן מחייבת את חברות המשקאות להוריד המחיר
קולה זירו צילום: Nati Shohat/Flash90

הרשות להגנת הצרכן הוציאה היום (רביעי) צו מינהלי לשלוש חברות המשקאות הקלים השולטות בשוק: החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה ישראל), טמפו ויפאורה-תבורי, להפסקת הפרה בעקבות העלאת המחירים לאחרונה.

בהודעה נכתב כי "על החברות להשיב את המחיר לקדמותו באופן מיידי ככל ועלה המחיר ולבטל את העלאת המחירים המתוכננת".

על פי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הסיבה לצו היא "החלטת החברות להעלות את מחירי מוצריהן במקביל, כאשר שלושתן שולטות ברובו המכריע של שוק זה, פוגעת בחופש הבחירה של הצרכנים, והצרכנים נאלצים לרכוש את המוצרים על אף ההעלאה במחיר, דבר זה מהווה הפעלת השפעה בלתי הוגנת על הצרכן הישראלי".

הרקע להודעה הוא המלחמה של משרד הכלכלה בחברות המשקאות שהיו חלק מרכזי בגל העלאות המחירים האחרון, כשהודיעו בטווח זמן קצר יחסית על העלאת מחירים משמעותית של מוצריהם.

לחברות יש שבוע מיום פרסום הצו, כדי לערער עליו וכן הן נדרשות להשיב את המחירים לקדמותם, בתוך 14 ימים. אם הדבר לא ייעשה, יעמדו לרשות שני אפיקים: הטלת קנס מנהלי או פתיחת הליך פלילי, שהיא כרגע האופציה המועדפת על הרשות להגנת הצרכן.

קוקה קולה יפאורה תבורי העלאת מחירים הרשות להגנת הצרכן טמפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד