כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אישרו והתחרטו

מרוקו מבטלת את פורום הנגב בגלל הכרזת ישראל

ישיבת שרים שניה הייתה אמורה להתקיים ביולי הקרוב לאחר מספר עיכובים. הישיבה בוטלה בגלל בניה בהתנחלויות. פקיד אמריקאי אמר כי מהלכי הרחבת הגדה המערבית "מזיקים" גם למאמץ הנורמליזציה הסעודי

מרוקו מבטלת את פורום הנגב בגלל הכרזת ישראל
חומש צילום: נאסר אישתיה/פלאש90

מרוקו החליטה לבטל את התוכניות לארח את כינוס השרים השני של פורום הנגב בחודש הבא, בתגובה לצמד מהלכים ישראליים להרחבת התנחלויות באופן משמעותי, כך אמרו גורם אמריקאי וישראלי ל"טיימס אוף ישראל".

כינוס שרי החוץ מישראל, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, מצרים וארה"ב היה אמור להתקיים במקור במרץ האחרון, אך נדחה מספר פעמים על רקע הסלמה בין ישראל לפלסטינים, כמו גם אי נוחות בקרב המשתתפים הערבים בגלל הממשלה הימנית בתולדות ישראל.

במהלך השבוע האחרון הסכימה מרוקו לקיים סוף סוף את הפגישה בחודש הבא. תאריך לא נקבע סופית אבל הוא היה "די נעול" להתרחש באמצע יולי, אמר הפקיד האמריקני, בעילום שם. אבל אז הגיעו צמד "מהלכי בניה בהתנחלויות" והפורום בוטל, כך אמר הגורם האמריקני.

הראשונה הייתה הודעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפיה יבנו יותר מ-4,500 בתי התנחלויות חדשים. שעות לאחר מכן העבירה הממשלה החלטה המעניקה למעשה את כל השליטה על אישור התכנון לבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית לסמוטריץ'.

הבכיר האמריקני אמר כי ייתכן שהמהלכים לא ישפיעו ישירות על מאמצי ממשל ביידן לתווך הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודים, "אבל האם האווירה כולה נגועה בדברים? בהחלט".

הנגב פורום מרוקו התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד