כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נקמה על הפיגוע הרצחני

מאות מתנחלים הציתו רכבים ובתים בכפר הפלסטיני. תיעוד

המתנחלים הציתו בתים וכלי רכב בכפר תורמוס עיא שמצפון לרמאללה | כוחות הביטחון נכנסו לכפר בניסיון להשיב את הסדר | דובר צה"ל: "מונעים מכוחות הביטחון להתמקד בהגנה על ביטחון האזרחים ומניעת טרור" | תיעוד

מאות מתנחלים הציתו רכבים ובתים בכפר הפלסטיני. תיעוד
ההצתות בכפר הפלסטיני צילום: צילום ערבי, פלאש 90

מאות מתנחלים הגיעו היום (רביעי) לכפר תורמוס עיא שמצפון לרמאללה, והחלו לבצע פעולות 'תג מחיר' נגד תושבים פלסטינים, כנקמה על הפיגוע הרצחני אמש בכניסה לעלי בו נרצחו ארבעה בני אדם.

בתום ההלוויות של שניים מהנרצחים, המתנחלים הציתו עשרות רכבים ובתי מגורים. בשל האירועים, התפתחו במקום עימותים עם תושבים וכוחות הביטחון נכנסו אל הכפר להשיב את הסדר.

מדובר צה"ל נמסר כי "אזרחים ישראלים הציתו רכוש של פלסטינים לפני זמן קצר בכפר תורמוסעייא. כוחות הביטחון נכנסו לכפר כדי לכבות את השריפות, למנוע חיכוכים ולאסוף ראיות. האזרחים יצאו מהכפר והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

צה"ל מגנה אירועים חמורים אלו של הפעלת אלימות והשחתת רכוש. אירועים מסוג זה מונעים מצה״ל וכוחות הביטחון להתמקד במשימתם המרכזית - הגנה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ומניעת טרור".

מוקדם יותר הודיעה לשכת ראש הממשלה כי ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ושר האוצר סמוטריץ' סיכמו על קידום מיידי של תכנון של כ-1,000 יחידות דיור חדשות ביישוב עלי בצמוד למקום הפיגוע אתמול. "התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בעוצמה ולבנות את ארצנו", נאמר בהודעת לשכת נתניהו.
תג מחיר הפיגוע בכניסה לעלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד