ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עליית מדרגה

חיסול דרמטי בג'נין: צה"ל תקף מהאוויר חוליית מחבלים שביצעה שורת פיגועי ירי

ברקע המתיחות הביטחונית: חוליית מחבלים חוסלה הערב על ידי כלי טיס של צה"ל, לאחר שביצעה פיגוע ירי בסמוך לג'למה | חברי החוליה הוציאו לפועל מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון | שר הבטחון אמר לאחר החיסול: "נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו"

חיסול דרמטי בג'נין: צה"ל תקף מהאוויר חוליית מחבלים שביצעה שורת פיגועי ירי
חיסול החוליה צילום: רשתות ערביות

צה"ל חיסל הערב (רביעי) חוליית מחבלים באמצעות כלי טיס באזור ג'נין. חברי החולייה ששהו ברכב הותקפו על ידי מל"ט של חיל האוויר. לפי הפלסטינים, במקום ישנם לפחות שלושה הרוגים. מדובר בחיסול חריג שמתבצע לראשונה מזה כ-20 שנה בשומרון, זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע ביצע מסוק תקיפה במחנה הפליטים ג'נין במהלך המבצע שהסתבך. 

לפי צה"ל והשב"כ החוליה שחוסלה ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ביהודה ושומרון.  כוחות צה"ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ זיהו הערב את הרכב חשוד ובו חוליית המחבלים, לאחר שביצעה ירי בסמוך לג'למה שבצפון השומרון, מדרום לעפולה, במרחב חטיבת מנשה.

החולייה, כך לפי הצבא, ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה. לאחר זיהוי החוליה, כטמ"ם של צה"ל ירה לעברה וסיכל אותה.

שר הבטחון גלנט הגיב ואמר כי הוא "משבח את כוחות הביטחון שביצעו לפני זמן קצר חיסול ממוקד של חוליית מחבלים שירתה לעבר שטח ישראל, וביצעה בעבר מספר פיגועי ירי. ‏כנגד הטרור ננקוט בגישה התקפית ויוזמת, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונגבה מכל מחבל או משלח טרור את המחיר הכבד ביותר. נרדוף ונשיג את אויבנו."

החיסול מתרחש על רקע המתיחות הביטחונית וההבטחות של הדרג המדיני והצבאי לעלות מדרגה במלחמה נגד בטרור. בימים האחרונים נשמעו קריאות לצאת למבצע צבאי נרחב בצפון השומרון.

מוקדם יותר קיים שר הביטחון, יואב גלנט, תחקיר של פיגוע הירי שאירע אמש בכניסה לעלי, בו נרצחו ארבעה בני אדם. גלנט אמר: "אני אומר מכאן בצורה מפורשת, אנחנו פועלים יום-יום כנגד המחבלים ושולחיהם, צה"ל עושה עבודה מצוינת. אנחנו נכה בטרור בכל מקום שהוא יהיה, בשכם, בג'נין, בעזה ובכל מקום אחר. לא יהיה מקום בטוח, לא למחבלים ולא למי ששולח אותם".

 

חיסול ג'נין מחבלים הפיגוע בכניסה לעלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד