י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"מתייחסים ברצינות"

בריטניה חוקרת אוניברסיטאות שעובדות עם איראן לפתח מל"טים

ממשלת בריטניה חוקרת  דיווחים כי אוניברסיטאות בבריטניה עובדות עם איראן על מל"טים. ראש ממשלת בריטניה מתחייב "לא נקבל שיתופי פעולה הפוגעים בביטחון הלאומי שלנו". לפחות 11 אוניברסיטאות בריטיות הוזכרו כמשתפות פעולה עם איראן

בריטניה חוקרת אוניברסיטאות שעובדות עם איראן לפתח מל"טים
מל"טים איראניים צילום: Iran international

ממשלת בריטניה הודיעה שהיא חוקרת את הדיווחים לפיהן אוניברסיטאות בבריטניה שיתפו פעולה עם איראן בנושא רחפנים וטכנולוגיה רגישה אחרת למרות האיסור החוקי. העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle דיווח מוקדם יותר החודש כי אוניברסיטאות בבריטניה מסייעות לאיראנים עם ידע ושיתוף פעולה בבניית מל"טים

"אנו מתייחסים ברצינות לכל ההאשמות על הפרות של בקרות הייצוא וההבנה שלי היא שפקידי המחלקה לעסקים ומסחר חוקרים כעת את ההאשמות שהועלו בעיתון", אמר ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק.

לפחות 11 אוניברסיטאות בריטיות, כולל קיימברידג', קרנפילד, גלזגו ואימפריאל קולג' לונדון, הוזכרו כמשתפות פעולה עם איראן, ולוקחות חלק במחקרים עם יישומים צבאיים איראניים פוטנציאליים.

אחת האוניברסיטאות עבדה עם מדענים איראנים כדי לבדוק מערכות בקרה חדשות למטוסים, שמטרתן להגביר את יכולת התמרון וזמני התגובה שלהם ב"יישומים צבאיים". בריטניה אוסרת על ייצוא טכנולוגיה צבאית לאיראן, והטילה סנקציות נגד חברות שהואשמו באספקת מל"טים לרוסיה לשימוש באוקראינה.

 

 

רישי סונאק מל"טים בריטניה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד