י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מפחדת לצאת מהבית"

השרה מהליכוד על המתיחות: "ארה"ב זקוקה לישראל גם כן"

שרת ההסברה גלית דיסטל טענה כי "יחסי ישראל-ארה"ב הם יחסים מצוינים", זאת ברקע אי הזמנתו של נתניהו לבית הלבן. עוד אמרה: "הממשל הוא דמוקרטי, והדברים עוברים פחות חלק"

השרה מהליכוד על המתיחות: "ארה"ב זקוקה לישראל גם כן"
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

שרת ההסברה התייחסה ליחסי ישראל - ארה"ב ברקע אי הזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן ואמרה: "יחסי ישראל-ארה"ב הם יחסים מצוינים. היום אני שמחה לומר שארה"ב זקוקה לישראל גם כן. זו לא רק ישראל הקטנה 'מקבלת' מארה"ב. היום ישראל היא מעצמת-על שנותנת הרבה לארה"ב".

דיסטל חיזקה את טענתה בשיחה עם גולשים בטוויטר וסיפרה על מה שאירע כשהייתה בארה"ב: "יצאתי מחוץ למלון, שתיתי לי כוס קפה וחיכיתי להסעה. עמד לידי השוער של המלון ופטפטנו לנו, הוא ידע שאני שרה ישראלית. ואז הוא אמר לי דבר יפה, הוא אמר לי 'את יודעת מה, אתם לא צריכים אותנו יותר - אנחנו צריכים אתכם'. כשעומד שוער במלון בניו יורק ואומר לי 'אנחנו זקוקים לישראל בכל כך הרבה מובנים - טכנולוגיים, מודיעין, סייבר, חדשנות' - הגענו למצב ששוער במלון חושב את זה, וואלה זה אומר שישראל ממוצבת בתודעה האמריקנית כמיני-מעצמה".

לטענת דיסטל: "זו מהפכה שהגיעה עד לאזרח האמריקני הגנרי. מבחינתי זו הייתה אינדיקציה לכמה ישראל נתפסת כמדינה חזקה אצל האמריקני הממוצע".

דיסטל ציינה: "הממשל הוא דמוקרטי, והדברים עוברים פחות חלק. כשהממשל רפובליקני - הדברים עוברים חלק יותר. כולם זוכרים את ההתמודדות בתקופת אובמה. יחסינו עם האמריקנים מצוינים, והיום ארה"ב זקוקה לנו גם כן".

דיסטל התייחסה למחאות נגד השרים והח"כים בעקבות קידום הרפורמה המשפטית ואמרה: "אני מפחדת ללכת ברחוב ופוחדת לצאת מהבית בגלל המחאה, צועקים עליי 'בושה' ורצים לעברי עם שנאה בעיניים".

לדבריה, "הכיף שלי היה לראות את הילדים שלי בימי חמישי בערב, סגרתי בלו"ז לשבת איתם במסעדה. זה היה הרגע שחיכיתי לו כל השבוע - ואין לי את זה יותר. אני לא יכולה לשבת במסעדות, לא יכולה לצאת החוצה, אני פוחדת לצאת לרחוב".

עוד אמרה: "חברים, אני פוחדת ללכת לסופר. אם יש לי מרחק הליכה של חמישה מטרים לאיזשהו בניין, אני דואגת שיהיה מישהו שמלווה אותי כי אני מתה מפחד. ברוב הפעמים מישהו יתקיף אותו. זה יכול להיות בקללות, ויכול להיות שמישהו צועק 'בושה' או שרצים לעברי עם שנאה בעיניים. זה עובר על כל חברי הממשלה".
גלית דיסטל אטבריאן ארה"ב בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד