י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה: מהוועדה ועד ראש העיר שנצפה בנהריה

והשבוע בלייבל'ה: פינוי חדרים במשרדי רשת החינוך החרדית בירושלים | העיתונאי שהפסיד בוועדת ההקצאות בירושלים | הביקור של לסרי מאשדוד אצל האדמו"ר בנהריה | מי העיתונאי שהשתתף בכינוס ההיסטורי הליטאי וזכה לברכת זקן חברי המועצת | וגם: כל הנייעס והשמחות שהתקיימו השבוע

לייבל'ה: מהוועדה ועד ראש העיר שנצפה בנהריה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע עמוס מכל הבחינות עבל על לייבל'ה: לצד ביצור ההנהגה הליטאית שהשבוע הגיעה לשיאה עם חידוש ועדת הרבנים לענייני תקשורת, לייבל'ה שמע כי בציבור החסידי עוקבים אחר כוכב חדש שנכנס לבית חילוני ל"ע שקובעים בו מזוזה בכל עונה.

לייבל'ה הבין כי מתנהל מרוץ צמוד על תפקיד ה"מאמי הלאומי" בין יענקי גולדהבר לבין שרוליק הירש מהאוטובוס בהוד השרון. לייבל'ה מבטיח לעדכן בתוצאות, כשלעת עתה טוענים פרחי החסידים כי יענקי עושה קידוש ה'. לייבל'ה שנקלע השבוע ל'פאבריינגן' חסידי נדהם לשמוע כי בחורים בקיאים בדברים שלייבל'ה לא חשב להיות בקיא בהם והם כולם מצדיעים פה אחד לבחור החסידי. 

חשיפת לייבל'ה השבוע: במשרדי אחת רשתות החינוך הגדולות במגזר החרדי לאחרונה ישנה מצוקת חדרים גדולה מאוד, בעקבות הצטרפות עובדים נוספים לרשת, (בהם אחיין של יו"ר מפלגת דגל התורה), הודיעו בהנהלה שמעתה ואילך, תם העידן שעובדים שיצאו לפנסיה ישמשו כמתנדבים והודיע להם שמעתה הולכים הביתה, ויפנו חדרים לטובת החדשים.

ועוד סיפור שלייבל'ה חושף: על עיתונאי חרדי מוכר מאוד במגזר הכללי שמתגורר בירושלים שהתמודד על הקצאה לבית כנסת בסמיכות לאחת הישיבות הגדולות והמוכרות במגזר החרדי, הוא הפסיד לאחרונה בוועדת הקצאות, וההקצאה תינתן לעמותה השנייה.

בצל הבחירות הקרובות לרשויות, לייבל'ה שומע כבר על רחש בחש בכל מקום ומקום. לייבל'ה תמיד מתחיל לפי סדר א' ב' והשבוע שמע כי אשדוד על ראש שמחת כולם. לייבל'ה ראה השבוע ברחוב אביר יעקב 27 בנהריה, מעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, את ראש העיר האשדודי ד"ר יחיאל לסרי מגיע להתברך בחביבות בקודש פנימה מרבי דוד, שבירכו לקראת הקדנציה הבאה. 

כהמשך לשבוע שעבר, אז לייבל'ה חשף איש צללים בחסידות גור, מתברר כי הפרסום העסיק השבוע את כל מי שצריך בחצר גור, ובעיקר עלתה השאלה מי שלח את התיעוד הנכסף? האם איש הצללים בעצמו, או מישהו שרוצה לדחוק מישהו אחר? לייבל'ה ימשיך לעקוב. 

מפה לשם, לייבל'ה שמע על הכינוס ההיסטורי והדרמטי של חידוש ועדת הרבנים לענייני תקשורת שייכנס לספר ההיסטוריה החרדי בדברי הימים של ביצור ההנהגה. 

לייבל'ה שהגיע מוקדם, המתין בתור עם חברי הוועדה הישנים והחדשים ועבר את הכניסה והשמירה האדוקה של פקחם של גדולי ישראל אדיר מעטו שעמד על משמרתו כבימים ימימה. 

בשולחן המזרח של השלישייה ראה לייבל'ה את העיתונאי הבכיר ישראל כהן שחבש כובע ולבש חליפה בהגיעו לסקר את האירוע מקרוב. מי שהציג אותו בפני זקן מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה, היה הסופר שמעון ליברטי, שעומד על משמר הקומה הכשרה מימים ימימה. ליברטי סיפר לרב מאיה על ישראל כהן שמקדש שם שמים בכל הליכותיו ובהופעותיו התקשורתיות והגר"מ מאיה העניק להם דברי הדרכה כיצד יש לקרב לבבות עם ישראל. 

בהמשך ראה לייבל'ה את ישראל כהן יחד עם הסופר המוערך ומי שמשך בחוטים יצחק פלדמן, מאזינים ברוב קשב למשאו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש.

לייבל'ה הגיע עוד באותו ערב לשמחת החתונה בחצרות בריסק, הרב אברהם איסר בריסק יו"ר קבוצת בולטון פוטנציאל חיתן את בתו באולמי 'אחוזת וגשל' בבני ברק והאזור כמובן נחסם לתנועה. 

לייבל'ה ראה את העיצוב המטורף ששיגרו בעיתון 'המבשר' שבקושי עבר את דלתות האולם בוגשל. לייבל'ה נשאר למצווה טאנץ וזכה לטעום כמה פירות מהביטאון של אגודת ישראל. 

מהצד הליטאי ראה לייבל'ה את ח"כ פינדרוס, מהצד החסידי את ממלא מקום ראש העיר בני ברק חנוך זייברט מנהלים שיחה ערה, כשהמתווך באמצע-  הרב מרדכי בריסק יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא.

בשולחן צדדי בפאתי האולם ראה לייבל'ה את שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש לצד ראש הקהל של בעלזא הרב מרדכי בריסק ואיש העסקים ישראל קליין שכבר מתכונן לחתונת בתו בקרוב.

חתונת ענק נערכה השבוע במנהטן שם ראה לייבל'ה את כל המי ומי; הנגיד בערי וייס (חתנו של מיכאל שניצלר ז"ל) חיתן את בתו לשם הגיעו המונים. 

לייבל'ה ראה את גדול הזמר ליפא שמלצר שביקש להתברך מהרבי מפיטסבורג שהגיע מהארץ להשתתף בשמחה. 

מי שגם הגיע היה הרב שמואל הרמן משערי חסד שקיבל עדכונים און-ליין תוך כדי השמחה. 

לצד 12 חברי מקהלת שירה, 50 נגנים של 'סבבה', וליפא שמלצר, מי שהקפיץ את כולם היה הבעל מנגן והמלחין בנצי שטיין שהוטס מישראל במיוחד לשמחה הגדולה. 

לייבל'ה תפס את העיתונאי בנצי ליזרוביץ מקול חי סוגר פינות עם דוד וורצמן רמ"ט סגר השר מקלב בלשכתו שבמשרד ראש הממשלה בירושלים. 

בבית שמש ראה לייבל'ה את ממונה החינוך ישעיהו ארנרייך וראש לשכתו יחיאל גבריאלוב לצד נציג חסידות חב"ד ישראל מנדלסון מאזינים למנכ"ל המרכז להכשרה מקצועית אברהם מרדכי הורן בקמפוס הענק החדש בעיר.

את מועמד חסידות גור למועצת העיר בית שמש חנוך דרנגר ראה לייבל'ה בסיור בקמפוס החדש עם המנכ"ל הורן שתיאר את ההתפתחות העצומה שתאפשר להכשיר 1,000 תלמידים בו זמנית.

בחתונת נינו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שנערכה השבוע ראה לייבל'ה את הרב יוסף שטראוס נאמן ביתו הקרוב של הגרב"ד בשיחה ערה עם הנגיד אברהם פלוק.

אפרופו בית הגרב"ד פוברסקי, איש היח"צ הצעיר והחזק מכולם פנחס פלינקר שמספיק לעשות עשרות דברים בבת אחת, נצפה השבוע מתקבל לברכה במעונו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי. 

חתן אות הנשיא הרב יוסי ערבליך יו"ר 'למענכם' נצפה השבוע מרצה בפני חברי "מסדר דורשי טוב" המאגד את בוגרי יחידת סיירת מטכ"ל, שהגיעו היום לביקור התרשמות במשרדי הארגון ושמעו סקירה נרחבת על הייעוץ הרפואי שמוענק למטופלים, לצד מיזמים נוספים שמפעיל הארגון לטובת האוכלוסייה בישראל.

את שר הכלכלה והתעשיה ניר ברקת ראה לייבל'ה מברך בשבע ברכות לבן יועצו הבכיר יעקב איזק באולם קרלין במודיעין עילית. ברקת בירך כבקי ורגיל.

ליפא גינסברגר שמשמש כעורך באתר 'בחדרי חרדים' ובכובעו הנוסף יו"ר מכון דעת רמח"ל, הרים כוסית לחיים יחד עם הקומזיצער ואיש הספר ביינוש קרליבך מהוצאת 'מקרא', לרגל הוצאת הספר חדש שמעורר התרגשות רבה בהיכלי התורה. לייבל'ה לא יכול לחשוף את התוכן אבל כבר רכש ספר ראשון לשבת הקרובה במכירה מוקדמת בעמדת נדרים.

בתחילת השבוע ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט נפגש עם סגן השר מקלב בלשכתו שבכנסת תוך שהוא מביא איתו את יועץ ראש העיר הליטאי בנוף הגליל גרשון ברלין שיודע לתפור את הצרכים הפוליטיים של העיר גם במסדרונות הכנסת ולא רק. 

יועץ התקשורת של השר מרגי - יוני אוחנה בסיור ליל שישי בשכונת מאה שערים עם הכתבים הפוליטיים נדב אלימלך ובנצי רובין ואבישי אלמליח, יועץ התקשורת של ח"כ אוהד טל.

בחתונה בבני ברק ראה לייבל'ה את סגן שר החקלאות משה אבוטבול מש"ס בברכה והתייעצות עם הגאון רבי אברהם יפה שלזינגר רב קהילת 'בצל החכמה' בירושלים', מאחור נראה מקורבו של הרב שלזינגר איש התקשורת יוני קדם.

את הטייס החרדי ישראל צוקר ראה לייבלה כשהוא מטיס את איש היח"צ הצעיר מוישי רוטנברג לפגישה חשובה שלא סבלה דיחוי.

רבה של בני ברק הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא הגיע השבוע לעיר צפת ונכנס לחנותו של יוסי סבן, זו שאין בית בצפת שאין בו חלק ממנה.

הגאון הרב מאיר כהנא מועמד הציונות הדתית לרבנות הראשית נצפה השבוע בתפילת ערבית בבית הכנסת ווישוא בבני ברק. התמונות צולמו במצלמה כמעט מחתרתית כנראה ללא הכשר הוועדה המחודשת. 

השבוע ראה לייבל'ה את מנכ"ל הרבנות הראשית הנמרץ יהודה כהן יחד עם הגאון רבי אליהו בר שלום רב העיר בת ים בסוד שיח בשולי הכנס השנתי לדיני ממונות ומשפט עברי.

הזמר ארל'ה סמט שזימר השבוע במעמד הכנסת ס"ת בחצר הקודש קאליב לרגל יום ההצלה, נצפה בסיום המעמד מתברך בחמימות האדמו"ר מקאליב.

את המלחין הגדול ביותר בעל הרגש פינקי ובר ראה היום לייבל'ה מסתובב ברחובות גאולה בירושלים כאחד האדם ממש. 

את גדול הזמר אברהם פריד ראה לייבל'ה בדרכו חזרה לארה"ב בתפילת מעריב בכוונה בבית הכנסת בנתב"ג.

נהגו המסור של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל הרב שמעון מרגליות ממשיך להספיד את רבו בכל מקום ומקום. השבוע מסר הספד בכולל "בית אברהם" ברמת גן בראשות הרב חיים עיני. לייבל'ה יודע לספר כי כל הספד שווה האזנה מרתקת. 

בשבע ברכות של 'רפואה וחיים' לעשרות רבות של רופאים, מנהלי קופות חולים ומתאמי קשרי קהילה שנערך לכבודו של היועץ הרפואי הנודע הרב יצחק שטרן עלו ובאו כל אדמו"רי ורבני בני ברק. האדמו"ר מויז'ניץ פצח בריקוד נלהב לביטוי גודל הוקרתו על הפעילות חובקת עולם לרווחת חולי ישראל.

האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא הגיע השבוע למעמד 'לחיים' בחנוכת המשרדים החדשים של 'לנדאו' המומחים לחשבונאות ומיסים מאז 1979 שבראשות יועץ המס המומחה הרב משה אליהו לנדאו. כך גם האדמו"ר מנאראל קבע מזוזה ובירך את הרב לנדאו על המשרד החדש. 

הדינר ששיגע את עולם הישיבות היה בישיבת 'רינת התורה' בירושלים שיצאה השבוע לדינר ובשני ערבי רתימה הצליחה להגיע ליעדים של 12 מיליון שקלים. הבחורים ומנהל הקמפיין מוטי קריכלי מצ'רידי לא נשארו אדישים ופצחו בריקוד סוער לאחר ההצלחה הגדולה. 

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב למרדכי זאב הירש נכדו חביבו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, לרגל אירוסי בתו איילה בתם של אליהו ונחמי גפני. בשמחה ראה לייבל'ה את ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי מברך את הסבא יו"ר 'דגל התורה' שממשיך את המסורת אצל כל גדולי ישראל. 

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי לרגל בר המצווה לנכדו, בן לבנו ינקי דרעי שנערכה באשדוד בהשתתפות כל המי ומי. 

בכניסה לאולם לייבל'ה ראה שדרעי אוהבים 'רואלפס' ומתברר כי מלא רולאפים של ברכות הוצמדו לכניסה לאולם. 

כך גם דרעי ובנו ינקי צעדו לאולם ונהנו מכל רולאפ ורולאפ. 

בהמשך ראה את עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים מאחל מזל טוב לצד 'לחיים' משקה מהסב הנרגש יו"ר התנועה שעוקב אחר כל תג ותג בביטאון התנועה. 

ברכת מזל טוב לשר התקשורת שלמה קרעי לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

‏ברכת מזל טוב לפרויקטור מירון הרב יוסי דייטש לרגל שמחת אירוסי הבת, עם בנו של הרב ציקי כהן בעל רשת מאפיות 'הצבי'. החתן הוא מחשובי הבחורים בישיבת חברון ולייבל'ה שמע כי עשרות שדכנים בחשו בשידוך הנכסף.

ברכת מזל טוב ליוסף חיים כלף מנכ"ל עיתון 'הדרך' ומאנשי הצללים שלא נחשפים לרגל שמחת הולדת הבן הנוסף בלעה"ר. 

ברכת מזל טוב למפיק המוזיקה יוסי פרנקל לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

שמחה גדולה בחסידות סאטמר לרגל שמחת אירוסי ההויז בחור יעקב עפשטיין. מעמד ה'לחיים' נערך לאחר מעמד החופה השבוע בחצר סאטמר. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ועוד הויז בחור שהתארס: שמחה בחצר חסידות שבט הלוי לרגל שמחת אירוסיו של הבחור יהושע טרייטל ההויז בחור של האדמו"ר שהתארס בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד