כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"נפנה את האוהלים"

צה"ל במסר לחיזבאללה: "אם הדיאלוג לא יצליח - האיום יוסר"

דובר צה"ל התייחס להקמת האוהלים של חיזבאללה בתוך שטח ישראל והבהיר כי אם הדיאלוג לא יצלם האיום יוסר. "קודם נמצה את האפשרויות מול האו"ם", הבהיר

צה"ל במסר לחיזבאללה: "אם הדיאלוג לא יצליח - האיום יוסר"
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס היום (חמישי) לפלישת ארגון הטרור חיזבאללה מעבר לקו הכחול והקמת אוהלים אותם מאיישים חמושים מהארגון והבהיר כי אם הדיאלוג לא יצלח האיום יוסר.

הגרי אמר בריאיון לרשת ב': "קודם נמצה את האפשרויות מול האו"ם. אם הדיאלוג לא יצליח - נפנה את האוהלים והאיום יוסר".

כזכור, הבוקר דווח כי אחרי שנחשפה לפני כשבועיים הקמת מאהל חיזבאללה בהר דב, ישראל ערכה תדרוך לכמה מדינות בנושא. 

ישראל לא ביקשה בסקירה שהועברה למדינות לסייע באמצעים דיפלומטים לפתור את הסוגייה, אך עצם העדכון נועד להעביר את המסר שהיא מודעת למה שקורה בשטחה - ואולי אף לגרום לאותן מדינות להעביר מרצונן מסרים להבאת פתרון האירוע באמצעים מדיניים.

הגוף היחיד אליו ישראל פנתה באופן אקטיבי לפתרון הסוגייה היה האו"ם וכוח יוניפי"ל שפועל מטעמו.

הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גדי איזנקוט, התייחס למקרה ואמר: "זה נשמע כמו בדיחה על חשבוננו". עוד אמר איזנקוט: "רה"מ דורש אתמול לפעול על פי חוק, בן גביר אומר שצריך לממש ריבונות בצפון ולפעול על פי חוק וגם סמוטריץ', כשמדובר ביו"ש מדברים על פעולות לא חוקיות ומכשירים את הריבון".

איזנקוט הזהיר כי הפרת הריבונות של חיזבאללה כמו זאת דומה למקרה שאירע בחטיפת ב-2006. "לעצם העניין יש התלכדות של הרבה זירות", אמר איזנקוט.

"גיבוש אסטרטגיה כוללת לזירה הפלסטינית בעיני היא דבר נדרש, יחד עם הצורך להסתכל על כל זירת המלחמה, על הקשר על הזירות בין האיום האיראני – הפרת הריבונות בהר דב", אמר.

עוד אמר: "אני חושב שזו התפתחות רעה מאוד של הפרת ריבונות – מעבר של קו כחול. החטיפה ב-2006 בוצעה באופן דומה שחיזבאללה הפר את ריבונות פעל אז בצורה חשאית מדרום לקו כחול, משטחנו. החטיפה של גולדווסר בוצעה משטחי מדינת ישראל. הלקח היה לאכוף את הריבונות עד המטר האחרון - מי שחצה קו כחול היה צריך להיעצר מיד".

צה"ל חיזבאללה הר דב דניאל הגרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד